Handlar det bara om kvadratmeter?

Vad behöver man egentligen tänka på när man väljer ett nytt kontor? Fokus för kontorslokaler flyttas från kvadratmeter och antal skrivbord, till funktion och värdeskapande. Då blir det ännu viktigare att ni ställer rätt frågor för att hitta rätt.

För att underlätta för er har vi samlat de bästa tipsen från våra experter. Det här sakerna bör ni fundera på innan ni väljer ert nya kontor.

Sätt en tydlig arbetsplatsstrategi

Ladda ner checklistan och ta reda på vilka val ni behöver göra för en långsiktig lösning.

  • Hur ska kontoret utvecklas med er – utan att ni behöver flytta?
  • Cityläge eller inte – eller både och?
  • Fokus på mötesytor eller skrivbord – eller något helt annat?

Ladda ner Checklistan

Fundera på vad era medarbetare behöver kontoret till. Och vilka funktioner ni som företag behöver ha på kontoret. Vad som behöver fungera under arbetsdagen för att ni ska kunna ägna er åt ert jobb. Vilka saker ska finnas på plats och vad vill ni lösa själva?