Open Spot – en smartare popup-butik

Med vårt popup-koncept, Open Spot, kan du stärka ditt varumärke, öka varumärkeskännedomen och komma närmare dina kunder – enkelt och riskfritt utan krångliga avtalsvillkor eller långa bindningstider.

Ta steget ut i verkligheten.

För att sticka ut på riktigt idag och kommunicera på ett sätt som bryter igenom det digitala bruset behöver du tänka bortom sökordsoptimering och algoritmer.

Med vårt moderna popup-koncept, Open Spot, kan du ta nästa steg i din tillväxtresa, stärka ditt varumärke, öka varumärkeskännedomen och komma närmre dina kunder. Enkelt och riskfritt, utan krångliga uppsägningsvillkor eller långa bindningstider.

Vi hjälper dig som vill testa på fysisk närvaro i en värld som blir alltmer digital – och där många längtar efter det analoga, det mer verkliga.

Open Spot är ett popup-koncept som erbjuder svårslagna butikslägen i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Det är dags att ta steget ut i verkligheten och testa fysisk retail.

Jag är intresserad av Open Spot

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och berättar mer om Open Spot.

Oavsett vem du är

Våra Open Spot-butiker passar såväl den etablerade aktören som marknadens nykomling. För välkända varumärken som ska lansera en ny kollektion eller helt okända varumärken som vill testa marknaden, träffa kunder eller synas i en ny stad.

Allt ingår

Att öppna butik ska vara enkelt. I hyran ingår därför allting som finns i lokalen, utan dolda eller tillkommande kostnader. Hyran är ett fast belopp som betalas i förskott och du väljer själv hur länge du vill hyra lokalen: från två veckor upp till tre månader.

Smidiga avtalsvillkor

Att förhandla ett hyreskontrakt kan vara en djungel, framför allt om man bara ska finnas på plats några veckor. Därför har vi en smidig process, med ett enkelt avtal där allt ingår och som du kan signera digitalt. Utan krångliga uppsägningsvillkor eller långa bindningstider.

Så här funkar Open Spot

Open Spot är ett butikskoncept som erbjuder färdigdesignade och inredda popup-lokaler till fast pris i absolut bästa läge i Malmö, Göteborg, Uppsala och Stockholm. Det är en helt ny kommunikationskanal där du får möjlighet att nå ut till både många och rätt kunder, utan att behöva slåss mot det digitala bruset.

Här växer varumärken, lanseras produkter, möts människor och skapas upplevelser. Och tack vare att lokalerna redan är inredda och klara kan du öppna upp dörrarna till din butik på bara någon dag.

Med Open Spot kan du:

  • Utöka din försäljning
  • Stärka ditt varumärke hos både nya och existerande kunder
  • Lansera nya produkter
  • Testa ny marknad och syns för en helt ny publik

Open Spot ger dig de bästa förutsättningarna när det kommer till flödet, läget, stämningen, det levande kvarteret och dialogen. Här möts varumärken och kunder – i verkligheten – och relationer skapas och stärks.

Frågor & svar

Inredningskoncept

Open Spot-lokaler mitt i city i Sveriges största städer

Nordstan, Göteborg
63 kvm

Pris 15 000 kr/vecka
Passerande ca 45 000/vecka

Nordstan är en av Sveriges mest välbesökta gallerior med över 35 miljoner besökare per år. Open Spot i Nordstan ligger på Köpmansgatan 11 och har närmare 10 meter glasfasad inne i köpcentrumet. I Nordstan blir du en del av ett löpande flöde av människor och ett brett utbud av butiker, restauranger och upplevelser.

Läs mer

Södertull, Malmö
90 kvm

Pris 15 000 kr/vecka
Passerande ca 25 000/vecka

Södertull är platsen där det händer i Malmö. Här rör sig dryga 40 000 människor varje vecka. Platsen lockar med en spännande mix där Polestar, Beyound Us The Urban Market och Disgusting Food Museum ligger sida vid sida. Open Spot Södertull erbjuder en ordentlig glasfasad ut mot Södra Förstadsgatan och kanalen.

Läs mer

Gågatan, Uppsala
57 kvm

Pris 10 000 kr/vecka
Passerande ca 12 000/vecka

På Kungsängsgatan 5 finns du mitt på Uppsalas främsta shoppingstråk. Här finns ett 70-tal butiker och du blir granne med varuhus, gallerior, restauranger och kaféer. Uppsala är en livlig studentstad med flöden av unga, medvetna och urbana människor. Digitala displayer i lokalen gör det enkelt att kommunicera ditt varumärke till även när ni inte har öppet.

Läs mer

Stureplan, Stockholm
55 kvm

Pris 30 000 kr/vecka
Passerande ca 50 000/vecka

Stureplan har ett av Sveriges största flöden av shoppare, restaurangbesökare och ”city-människor”. I kvarteret som tillhör Biblioteksstan finns flera exklusiva butiker. Det centrala läget gör att platsen ständigt trafikeras av turister, kontorsanställda och helgshoppare. Finns du här, finns du på kartan!

Läs mer

Sergelgatan, Stockholm
70 kvm

Pris 25 000 kr/vecka
Passerande ca 22 000/vecka

Open Spot på Sergelgatan 14 har ett eftertraktat läge mitt på Stockholms äldsta gågata – ett stråk som de senaste åren genomgått en stor förvandling. Här blir du granne med bl.a. Arkivet, Lindex, Designtorget och ett stort utbud av kultur och restauranger.

Läs mer

openspot-checklista

Vad behöver du tänka på innan du tar steget ut i verkligheten?

Funderar du på att kombinera den digitala världen med en fysisk butik? Kanske för att stärka en kommande kampanj, nå nya kunder eller stärka ditt varumärke hos befintliga kunder? Vi har satt ihop en checklista med fem saker du behöver tänka på innan du tar steget ut från det digitala och in i verkligheten.

Ladda ner checklistan här!

 

 

En ny mediekanal med fysisk närvaro

Vi ger de bästa förutsättningarna med flöden, lägen, stämning, dialog och levande kvarter. Ditt varumärke, företag, innovation fyller det med innehåll. Gränslöst, sömlöst över kanaler, fysiskt som digitalt. Här skapas kontakter och möten med en ny publik.

Svedbergs sätter färg på Open Spot på Sveavägen

Glöm det vita, avskalade badrummet. Tänk dig istället en inspirerande oas av färg, form, kreativitet och spirande växtlighet. Så är känslan att kliva in i Svedbergs showroom i popup-konceptet Open Spot. Här får den passionerade badrumspionjären möjlighet att bjuda in kunderna till deras värld.

Läs mer

Hållbar smyckeskedja hittar guldläge vid Stureplan

Med återvunnet guld och labbodlade diamanter har Akind blivit en hållbar uppstickare i smyckesbranschen. Nu provar e-handlaren fysisk etablering i Vasakronas Open Spot, en pop up-butik vid Stureplan. Allt för att öka sin synlighet och stärka sitt varumärke.

Läs mer

Det är mycket liv och rörelse här. Nätshopping kan lätt bli lite opersonligt och butiken är inte bara en ny försäljningsyta, utan det ger också oss en möjlighet erbjuda bra personlig service. Samtidigt som vi får möta andra som delar vår passion och gillar sneakers lika mycket som vi gör.

William Roosmark, sneakersentusiast och medgrundare till We got them

Jag pratar gärna Open Spot.

Har du några frågor? Kontakta mig!

Jesper Örtengren

Affärsutvecklare handel 070-871 13 66 · 031-743 42 13