En utställning tar form.
Open Spot är en smidig butikslösning med stor flexibilitet. Svedbergs valde att hyra lokalen under en månad, även om själva utställningen bara ägde rum under en vecka. Den höga ambitionsnivån krävde mycket förberedelser.
Utställningen inleddes med en presslunch för branschjournalister. Under veckan bjöd Svedbergs även in till kundevent, som till exempel en arkitektmiddag. I övrigt har lokalen stått öppen för allt från kunder som vill ha hjälp att designa sitt badrum till nyfikna förbipasserande.
– Den här satsningen har gett oss möjligheten att nå ut på ett helt nytt sätt. Våra produkter säljs vanligtvis via återförsäljare och grossister. Men nu har vi vänt oss direkt till våra slutkonsumenter, det vill säga de som i slutändan har våra produkter i sina badrum.
Succéprojekt som ger mersmak.
Beata och hennes kollegor har fått en mycket positiv upplevelse och vill nu utforska möjligheten att starta ett stationärt showroom i framtiden.
– Det har varit en fantastisk chans att få testa på hur det är att ha en egen lokal, innan vi vågar ta steget fullt ut. Genom att vara närmare kunden kan vi stärka vårt varumärke ytterligare.