Utvalt av Vasakronan
Coworking
Popup – Open Spot
Våra projekt
Finansiella rapporter
Populära sidor
Konceptet & Other Stories satsar i Göteborg och har öppnat upp sin butik i anrika lokalerna på Kungsgatan 37.
Innovation, passion och extraordinärt – tre ledord som genomsyrar utvecklingen av Carlsberg Byen i Köpenhamn. Kathrine Heiberg på Reteam Group har lett arbetet med att göra området hett för handel och nöje.
Prisbelönta modeföretaget Winston & Elle tar nästa steg och öppnar butik i Sergelstan, på Mäster Samuelsgatan mitt i city. De tror på fysisk närvaro och har ett koncept som handlar om mer än shopping.
Hypestein och CDLP är två modeföretag som ser fördelar med att inte enbart sälja på nätet. Den personliga kontakten med kunderna är en viktig del i bygget av varumärket.
Appen Vasakronan Retail har uppdaterats med nytt innehåll, bland annat om handelsprojektet Sergelstan i centrala Stockholm. Nytt är att appen är öppen för alla och finns att ladda ner via App Store. Uthyrningarna i citylägen har fortsatt och för helåret handlar det om nästa 12 500 kvm.
Showrooms i centrala lägen. Det blir allt viktigare för handeln. I Nordstan i Göteborg hyr Vasakronan ut en lokal till kunder som vill visa upp sig. Under hösten gästades den av The Fitting Room, en pop up-butik som kombinerar det fysiska med ny teknik. Resultatet är ökad försäljning.
Den fysiska butikens plats i en digital värld. Det var temat på världens största retailmässa Mapic i Cannes. Charlotta de Jong, affärsutvecklare handel på Vasakronan, delar sina intryck.
Citykärnor där många vill vara är viktigt för puls och liv i staden. Foodtrucks, öppna yogalektioner och tillgängliga uteplatser har varit sätt att aktivera bortglömda platser under sommarmånaderna. Men hur aktiverar man på vintern, när det är mörkt och kallt? Ett urbant utomhus-spa och julmarknad på en av Stockholms mest populära gågator är några exempel på aktiveringar som Vasakronan står bakom i vinter.
Hittills i år har Vasakronan genomfört fler än 30 nya etableringar, motsvarande nästan 12 000 kvadratmeter handel i city. Fortfarande är Malmö den region som går bäst.
Samtidigt som det talas om butiksdöd, tycks handeln i stadskärnorna livskraftigare än någonsin. Bra lägen på välbesökta shoppingstråk är i högsta grad attraktivt. En av de nya stora satsningarna är H&M:s Afound och Arket.