Fysisk närvaro ökar omsättning online
– Jag tror att de som köper online tycker att det känns mer seriös när de vet att de kan gå till en butik och kolla in det vi säljer. Som en flagship store.
Pop-upen blev en succé och när en annan lokal i Skrapan blev ledig slog Vedad Fisic till.
– För många kunder var den fysiska butiken första mötet med vårt varumärke. Många började komma hit, prova och känna – eller bara hänga med oss. Det är lite som en subkultur.
Lokalen är bara på tio kvadrat. Men med smart planering får Vedad Fisic butiken att fungera.
– Jag ville verkligen stanna i Skrapan. Jag gillar stämningen här, det känns som hemma. Och vi får faktiskt plats med allt i butiken. Till och med ett litet omklädningsrum.
Från början var Hypestein något som Vedad Fisic gjorde vid sidan av ett annat arbete. Men när han startade pop-upen sade han upp sig.
– Det är en häftigt att företaget utvecklats så bra. Det här är någonting jag lever, det är mer än ett jobb. Service till kunderna är superviktig. Till de som köper på nätet och bor i Stockholm lovar vi leverans samma dag. Vi kör ut varorna själva efter stängning, säger Vedad Fisic.