Två unga tjejer som precis har shoppat på Afound på Drottninggatan i Stockholm stannar till för att ta en selfie. Den välfyllda kassen är i fokus. Premiären tycks ha blivit succé, kön utanför butiken ringlade lång när dörrarna slogs upp i juni.
– Vi är förstås väldigt glada över att så många är intresserade och nyfikna. Vi riktar oss till ett brett segment i varierande åldrar. Både kunder som vet vad de vill ha när det gäller stil och mode, men också de som vill hitta bra kvalitetsprodukter till fyndpris, säger Fredrik Svartling, vd för Afound.
Han beskriver Afound som en marknadsplats med sortiment som omfattar både egna och externa varumärken.
– Vi vill vara ett ”style and deal hunting paradise” och göra off-price till något helt nytt. Vi vill lyfta shoppingupplevelsen genom att erbjuda allt från premiumvarumärken och highstreet till vintage och second hand.
Afound öppnar i Malmö, på nätet och i Göteborg
Under juni öppnade Afound också på Södergatan i Malmö.
– Det känns väldigt roligt att få slå upp dörrarna även här. Södergatan är ett välbesökt stråk och vi ser fram emot att bli ett inslag i Malmöbornas shopping.
Samtidigt som de två nya butikerna hade premiär lanserades även e-handel i Sverige.
– Den digitala marknadsplatsen och de fysiska butikerna kompletterar varandra och innebär att vi kan möta kunderna oavsett var de befinner sig, säger Fredrik Svartling.
Och expansionen fortsätter. Senare i år planerar Afound att öppna butiker i Göteborg, Kristianstad, Skärholmen och i Kista Galleria.