Demokratisk informationsdelning

Vad är demokratisk informationsdelning och hur kan det lyfta företag till nya höjder?

Under pandemin fick många organisationer hitta på nya sätt för att nå ut med information samtidigt till en större grupp. Vad har vi lärt oss av detta? Vad kan ledare tänka på för att nå ut på bästa sätt och vilka grupper har kanske fått mest nytta av att information sprids samtidigt?

Vi samlade ihop chefer och beslutsfattare från olika företag för att diskutera hur vi kommer att arbeta i framtiden. I ett öppet och intressant samtal får vi lyssna till deras erfarenheter, utmaningar och bra idéer på hur vi kan forma långsiktigt attraktiva arbetsplatser.

Samtalet leddes av Henrik Eriksson, arbetsplatsstrategi och hyresgästrådgivning på Vasakronan och Beata Wickbom, expert på hybrida arbetssätt. Deltog gjorde:

Susanne Jegendal, Chief Human Resources Officer, MSAB – Peter Uddfors, Vd, Office Management – Maria Hagström, Head of Commercial Excellens Nordic, Tarkett – Martin Anderlind, Special projects, Northvolt – Erik Ringertz, Producer, Netlight – Elena Aylott, VP Global Employee Experience, Oriflame – Lotta Nilsson Viitala, CFO, ATG – Pernilla Vinneby, CEO, Knowit Experience – Lars Häggström, Senior adviser IMD Business School – Karin Schreil, CEO, Ework – Peter Reigo, Chief Executive Officer at Flowscape AB – Johanna Skogestig, Vd, Vasakronan – Peter Ingman, Co-founder Flowpass.

I det här klippet diskuterar vi bland annat:

  • Tips för hur man kan skapa en mer demokratisk informationsdelning.
  • Idéer för att skapa interaktivitet i digitala stormöten.
  • Lära varför demokratisk informationsdelning är viktig.

Tyckte du filmen var bra?

Vad kul. Det här är bara början. I vårt kunskapsrum samlar vi insikter, nya idéer och inspiration från mängder av diskussioner med kunder och beslutsfattare inom näringslivet och myndigheter. Det här hittar du i kunskapsrummet:

  • Inspiration och ny kunskap om framtidens arbetsplats
  • Bra tips och råd för en bättre arbetsmiljö
  • Inblick i hur andra tänkt och gjort

Tips på mer läsning om arbetsplatsstrategi

Vad är en arbetsplatsstrategi?

Vilken arbetsplatsstrategi är rätt nu?

Kontorets tre viktigaste delar

Få koll på strukturkapitalet vid distansarbete

Se fler filmer från samtalet

Hur arbetar vi i framtiden?

Vi planerar ofta framtiden utifrån var vi är idag. Men vilka är fördelarna med att ha perspektivet tio år framåt och backa bakåt?

Att leda digitalt

De senaste åren har vi lärt oss mycket om vad som fungerar bättre, och kanske sämre, för att leda organisationer, team och projekt digitalt.

Digitala säljmöten. Går det?

Digitala säljmöten har blivit helt självklara under de senaste åren med pandemin. Men fungerar de lika bra som fysiska möten?

Hur skapar vi en attraktiv arbetsplats över tid?

Vad bör man tänka på för att skapa en långsiktigt attraktiv arbetsplats och vilka frågor som blir viktiga i det hybrida arbetslivet?

Plus och minus med digitaliseringen

Hur kan medarbetare och ledare agera för att dra nytta av digitaliseringens möjligheter och vilka negativa konsekvenser kan finnas?

Funderar ni på hur framtidens kontor ser ut för er?
Tveka inte att kontakta Henrik om ni vill ha ett bollplank och ett intressant samtal.

Arbetsplatsstrategi och hyresgästrådgivning Henrik Eriksson 070-968 17 90 · 08-566 207 90 henrik.eriksson@vasakronan.se