Välkommen till Klara C

Vasagatan 14 - 18 / Klara Västra Kyrkogatan 9-15 / Klara Vattugränd 1 / Klarafaret 4

Kontakt & Felanmälan

Dina kontaktpersoner

Niklas Sjögren

Affärsansvarig kontor 070-557 59 85

Silvia Neveris

Affärsansvarig handel 072-510 64 17

Molly Stockenstrand

Bitr. affärsansvarig 076-130 63 75

Torbjörn Backlund

Teknikansvarig 08-782 03 06

Nyheter

2025-04-15

Cykelservice 25/4! - Klara C!

Hej alla hyresgäster i Klara C!

Nu firar vi in våren! – Den 25 april är det äntligen dags för cykelservicei Klara C!


Bikepath
kommer den 25/4 att finnas på plats i husets cykelrum och erbjuda vårens cykelservice till ett förmånligt pris till dig som hyresgäst hos Vasakronan.

Cykelservicen innebär en högkvalitativ säkerhets- och funktionsservice av din cykel och går till på så sätt att du enkelt lämnar in din cykel på morgonen mellan 07.30-10.00 och hämtar ut den servad och klar när arbetsdagen är slut!

Mekanikern kommer använda vänstra hörnet av cykelrummet som ligger närmast gatan, det uppskattas om man därför i första hand inte väljer att parkera sin cykel där om man inte bokat in sig på cykelservice. Ni som lämnar in er cykel för cykelservice får instruktion av mekanikern på plats vart cykeln ska stå.


Infoblad från Bikepath sätts upp på dörrarna i cykelrummet med info kring cykelservicen hur man bokar. Informationen finns också hos er respektive kontorsansvarige eller receptionist.
Drop-in fungerar enbart i mån av plats, vi rekommenderar att boka, vilket enkelt görs via instruktionerna i infobladet.

Vi önskar er en fortsatt härlig cykelsäsong!

Vänligen,

Teamet i huset

2025-04-09

Klara C takterrass får nytt utseende!

Hej alla hyresgäster i Klara C!
Glada nyheter! Vår härliga takterrass i huset kommer att få ett nytt utseende!

Ombyggnationen av takterrassen startar nu och kommer att pågå fram till den 23 maj (prel. datum).

Under byggtiden får ni hyresgäster tyvärr inte beträda terrassen, er access har därför tagits bort från era passagetaggar.

I slutet av maj har vi en vacker naturoas att njuta av mitt i city.

Vänligen,

Teamet i huset

2025-03-21

Ombyggnation plan 8 start 24/3

Hej alla hyresgäster i Klara C!

En ombyggnation kommer att genomföras på våningsplan 8 i huset

 2025-03-24

– 

2025-08-30.
Visst ljud från ombyggnationen kan förekomma, 07.30 – 19.00 får inte extra störande arbeten (stomljud) förekomma. 

Vid eventuella frågor eller större störningar vänligen kontakta Vasakronans kundservice, 08-566 206 00, kundservice@vasakronan.se 
Vi tackar för ert tålamod och förståelse under entreprenadtiden. Vi gör vårt bästa för att minimera påverkan.

 Vänligen,
Teamet i huset projektteamet

Din lokal

Fastighetsnät & fiber

Den här fastigheten har ett fibernät som ägs av Vasakronan. Det kan användas av dig som hyresgäst för att ansluta din lokal till internet, oavsett vilken internetleverantör du har. Telia och Advania är exempel på två leverantörer som har förberett anslutningar till fastigheten för snabb access.

Planerar ni en egen fiberinstallation måste det genomföras i samråd Vasakronans nätadministratör.
Information om fiberdragning

It-tjänster

Advania
Tel: 08-545 726 16
Mejl: support.re@advania.se

Telia
Mejl: fiberbestallningar@teliacompany.com

Fiberinstallationer

Eftersom säkerhet är en viktig del i It-leveransen så måste samtliga internetleverantörer och deras installationstekniker föranmäla besök med god framförhållning. Oavsett vilken leverantör du väljer ska all fiberdragning och andra It-installationer i fastigheten alltid genomföras i samråd med Vasakronans nätadministratör (Advania) och enligt Vasakronans anvisning för It-installationer.
För mer information kontakta:

Nätadministratör, Advania
08-545 726 16
Mejl: support.re@advania.se

Inomhusklimat

Ventilation, värme och kyla
Fastighetens ventilationssystem har både till- och frånluft med komfortkyla.
Drifttider för hyresgäster är verksamhetsanpassad. Temperaturen kan även justeras via termostat i hyresgästernas lokaler.
Fastigheten värms och kyls med fjärrvärme respektive egentillverkad kyla.

Solskydd
Solfilm finns i samtliga fönsterrutor.
Har du funderingar kring solskydd för er lokal? Hör av dig till er kontaktperson som kan svara på om hur solskyddet fungerar för just er.  

Vart tredje år genomförs en obligatorisk ventilationskontroll (OVK) för att säkerställa att ventilationen uppfyller kraven från Boverket.

Inomhustemperatur
Vi föds med en inre termostat som är förinställd och gör att vi kan uppleva värme och kyla helt annorlunda än kollegorna. Att skapa ett inomhusklimat där alla trivs blir ibland därför en stor utmaning. Självklart ska temperatur och ventilation vara rätt inställda, men för att lyckas fullt ut med ett bra inomhusklimat behövs även din och er hjälp.
Du som hyresgäst kan i de flesta lokaler själv justera temperaturen efter önskemål. Är du osäker på hur kontakta teknikansvarig som gärna visar hur du går till väga.

Rökning
Rökning är inte tillåten inne i fastigheten samt allmänna utrymmen, som entréer, terrasser, hissar och trappor. Tänk också på att inte stå för nära entréer eller friskluftsintag, så att rök kommer in i fastigheten.
Enligt lag (2018:2088) är det förbjudet att röka vid entréer till lokaler dit allmänheten har tillträde. Förbudet omfattar all rökning, även e-cigaretter och wapes. Beslutet har fattats av Riksdagen som även lägger ansvaret för att rökförbudet efterlevs vid gemensamma entréer på oss som fastighetsägare.
Om entrén till lokalen ligger i direkt anslutning till gatan är det den som har verksamhet i lokalen som ansvarar för rökförbudet. Det innebär exempelvis att affärsinnehavare med egen entré är ansvarig för att informera om att rökförbudet gäller.

I Värdens Pocket kan du läsa mer om inomhusklimatforskning, kroppstemperaturer, kall- och varmblodiga människotyper med mera.

Så gör vi i fastigheten

Avfall & källsortering

Avfallshanteringen i huset går till på följande sätt:
Hyresgästerna har avfallshämtning vilket innebär att en miljövärd från Ragn-Sells hämtar sorterat avfall från kontorsverksamhet direkt i hyresgästernas lokaler. Varje fraktion sorteras- och vägs av miljövärden i ett låst miljörum för att säkerställa hanteringen.
Hyresgästen får därefter rapporter och avfallsstatistik löpande genom en portal. Detta i sin tur är användbart förhyresgästens egna hållbarhetsrapporter etc.

För grovsopor m.m. gäller att hyresgästen är ansvarigför att hantera det, t.ex. vid in- och utflyttning eller större leveranser. Hyresgästen kan beställa egen hämtning för detta via Vasakronans entreprenör Ragn-Sells. Då hämtas avfallet på hyresgästens kontor och körs iväg direkt föråtervinning.

Länk till Ragnsells
Läs mer om Vasakronans tjänst Avfallshämtning.
 
För hyresgäster där avfallshämtning ännu inte implementerats gäller:
Hyresgästen sorterar som vanligt avfallet i sin lokal, och sorterar sedan även avfallet i husets miljörum, själv eller t.ex. via lokalvårdare.
Välsorterat miljörum finns på våningsplan 2 precis intill garageinfarten. Sortera i de kärl som tillhandahålls.
 
Hyresgästerna kan även välja att själva teckna separata avtal med Ragn-Sells, som hämtar källsorterat avfall för återvinning i hyresgästens lokal.

För kontakt med Ragn-Sells, ring kundservice på 0771-88 88 88 Växel 010-723 00 00 eller besök www.ragnsells.se

Tack för att ni källsorterar!

Snöröjning & istappstelefon

Snöröjning och halkbekämpning av gatorna kring fastigheten ansvarar Stockholms stad för.  

Om farliga istappar upptäcks på fastigheten, ring till Vasakronans kundservice, 08-566 20 600.  
Det går även bra att kontakta Istappstelefonen som är en tjänst dit allmänheten kan ringa för att rapportera om farliga istappar, snö/is på tak och mark.
Ring då 020-47 82 77 eller anmäl via hemsidan Istappstelefon.

Utrymning & brandskydd

Allmänt
Från arbetsplatserna kan man nå minst två utrymningsvägar och dessa får inte blockeras. Utrymningsvägarna är markerade med gröna, lysande hänvisningsskyltar som alltid är tända, även vid strömavbrott.

Vid brand går hissarna till entréplan och släpper av eventuella passagerare. Hissarna får inte användas vid brand.

Hyresgästens ansvar, SBA

Hyresgästen ansvarar för verksamhetens systematiska brandskyddsarbete, SBA. Det gäller t.ex. utrymningsrutiner, ansvar, återsamlingsplats, personalinformation, uppsatta utrymningsplaner och brandsläckare samt att hålla utrymningsvägarna fria. Du kan läsa mer om vad systematiskt brandskyddsarbete innebär för er verksamhet på Stockholms Brandförsvars hemsida.

Vem ansvarar för vad? Läs om vad som är hyresgästens/Vasakronans ansvar

BRANDSKYDD
Utrymningslarm vid brand
I byggnaden finns rökdetektorer som vid brandrök automatiskt utlöser ett utrymningslarm. Signal till utrymning ges via siren och ljuder lokalt hos den hyresgäst där rök indikerats. I vissa utrymmen, t.ex. fläktrum, är utrymningslarmet kompletterat med rött blixtljus.

För att tillkalla Räddningstjänsten ska brand larmas via telefon 112, detta då utrymningslarmet inte är vidarekopplat till Räddningstjänsten. Utlöst larm går som fastighetslarm till Vasakronan.

Du kan själv utlösa utrymningslarmet med hjälp av röda tryckknappar placerade i utrymningsvägarna. Begränsa brandhärden genom att stänga fönster och dörrar.       

Sprinkler
I byggnaden finns en heltäckande automatiskt vattensprinkleranläggning installerad. Vid utlöst sprinkler går larm direkt till Räddningstjänsten.

Ett sprinklerhuvud består av en glasbulb som brister vid 68 °C eller skadegörelse och automatiskt startar vattenspridning från aktuellt sprinklerhuvud.

Sprinklerhuvudena i fastigheten är lågt placerade i tak. Notera därför att det finns risk för att stöta i dessa vid transporter. Vid intransport är detta särskilt viktigt

Brandceller
Byggnaden är indelad i ett antal brandceller för att förhindra att brand och rök sprids. Varje brandcell avgränsas av brandklassade bjälklag, väggar och dörrar. I huvudsak är respektive hyresgästlokal, trapphus, hiss- och installationsschakt, garage, förråd, fläktrum och avfallsrum egna brandceller.

Dörrar i brandcellsgränser som är uppställda mot magnet kan stängas manuellt via tryckknapp märkt ”branddörrstängning”. Dörrarna stängs automatiskt vid brand och får absolut inte spärras genom kilar eller dylikt.

Miljöcertifiering

Miljöcertifierat hus
Byggnaden är certifierad enligt LEED, ett amerikanskt miljöcertifieringssystem och har fått den högsta klassificeringen LEED Platinum, vilket vi är mycket stolta över. LEED bedömer bland annat hållbart platsval, vattenanvändning, energianvändning och påverkan på växthuseffekt, material och resursanvändning samt inomhusmiljö. För dig som hyresgäst innebär ett LEED-certifikat ett ansvar i brukandet av lokalen, detta för att byggnaden ska fungera som det är tänkt och skapa minsta möjliga miljöbelastning.

Att vara hyresgäst i en LEED-certifierad fastighet innebär ett ansvar i brukandet av lokalen och byggnaden för att skapa minsta möjliga miljöbelastning. För att kunna behålla certifieringen är det viktigt att du känner till vilka ramar och riktlinjer för vad som gäller för dig som hyresgäst. Det kan du läsa mer om i foldern ”Hyresgästguide Leed” som du hittar i länkarna längst ned på sidan. Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta din kundansvarige.

Läs mer om LEED-certifiering på Sweden Green Building Councils webbplats.  

Energi
Nedanstående funktioner och utformning ger byggnaden ett bra inomhusklimat och en låg energianvändning:

* Vasakronan köper endast miljömärkt el till fastigheten.

* Ventilationen går ner i drift efter ordinarie kontorstider.

* Ventilationen styrs automatiskt efter personantalet.

* Fönster har energiglas.

* Värmen i luften från ventilationen återvinns.

* Byggnaden har en så kallad tung stomme som motverkar snabba klimatväxlingar.

* Lokalerna har stora ljusinsläpp som minskar behovet av belysning .

* Belysningen styrs via detektorer för närvaro.

* Byggnadens ljuskällor är energieffektiva.

* Vattenblandare är snålspolande vilket sparar både vatten och energi för varmvatten.

Sedumtak
Stora delar av byggnadens tak är grönt och täcks av fetbladsväxter (sedum) och örter. Det gröna taket inverkar positivt på miljön genom att:

* Öka den biologisk mångfalden, skapa nya biotoper för fåglar, fjärilar, insekter etc

* Sänka temperaturen på taket under varma dagar och därmed ge ett behagligare klimat på våningsplanen under tak.

* Skydda tätskiktet mot UV-ljus (bryter ner ytskiktsmaterialet) och skydda underliggande takmaterial mot temperaturväxlingar.

* Reducera och fördröja dagvattenflöden.

* Ta upp och binder luftföroreningar.

* Dämpa buller och ge ett estetiskt tilltalande intryck.

Kontoret står för en stor del av verksamhetens miljöpåverkan.
Genom att göra aktiva val kan ni som hyresgäst göra stor skillnad, både när det gäller er egen energianvändning och vår gemensamma miljöbelastning.

När ni hyr lokal av Vasakronan är koldioxidutsläppen från er lokal noll
Många av våra hyresgäster redovisar sin klimatpåverkan i sin års- eller hållbarhetsredovisning och gör därför en klimatberäkning. En vanligt förekommande post i beräkningen är energianvändningen i lokalen. När ni hyr lokal hos Vasakronan kan ni ange noll när ni beräknar denna post eftersom vi förser samtliga våra byggnader med klimatneutral energi. Dock så förutsätter detta att ni använder miljöriktig ”grön” el, se nedan.

Gröna hyresavtal
Vi erbjuder våra hyresgäster att teckna grönt hyresavtal enligt Fastighetsägarnas standardmall. Det gröna hyresavtalet är en unik plattform för hyresgästen och hyresvärden att med gemensamma insatser minska miljöpåverkan från fastigheten och lokalerna. Läs mer om gröna hyresavtal på fastighetsägarnas hemsida: Skapa ett miljötänk som sitter i väggarna med Grönt hyresavtal – Fastighetsägarna

Grön el
I de flesta hus tecknar ni själva avtal med valfri elleverantör för er lokal. Som hyresgäst hos Vasakronan har ni möjlighet att ta del av våra färdigförhandlade villkor hos Entelios/Boo Energi. Om ni väljer att teckna avtal med dem ingår miljöriktig el som produceras av förnybar energi till ett konkurrenskraftigt pris. Vill du teckna ett sådant elavtal kan du kontakta Boo Energi på 08-747 51 70 // post@booenergi.se, alternativt via booenergi.se/teckna-elavtal. Ange rabattkod ”VASAKRONAN”.

Gröna kontorstjänster hos en grönare värd
På Kontorserbjudande – Vasakronan kan du läsa mer om grön flytt och gröna servicetjänster samt ansluta dig och kollegorna till en praktisk och kostnadseffektiv grön bilpool. Du kan också läsa mer om Vasakronans miljö- och klimatarbete under Vårt ansvar.

Vasakronans miljöarbete
Om du är nyfiken på Vasakronans miljöarbete i stort kan du läsa mer under Vårt ansvar.  

Säkerhet & inpassering

Passerkontroll
Entrén på Vasagatan 16 är bemannad och öppen vardagar 07.30-17.30. Övrig tid krävs bricka och kod för inpassage via enkeldörr/nödutgångsdörr.

På Klara Västra Kyrkogata samt Cykelrummet gäller passerkort vardagar 7.30-17.30 och övrig tid gäller passerkort och kod.

Hyresgästerna svarar för sina egna inre skalskydd så som lås, lokala kortläsare, galler m.m. till den egna lokalen. Hyresgäster som väljer egna system som är kompatibla med byggnadens system kan använda samma passerbricka till båda systemen. Passerbricka skaffas av respektive hyresgäst som därefter kontaktar Vasakronan för programmering för access till byggnadens entrédörrar m.m. 

Passerkort till fastigheten via er kontaktperson Vasakronans kundservice

Gröna nödhandtag får enbart användas vid nödutrymning. Använd öppnaknapp för daglig passage.

Bevakning
Bevakning av fastigheten sker med rondering av väktare.

Hjärtstartare
Finns i receptionen

Lastkaj & leveranser

Godshantering
Gods förs in via garageentrén på Klarafaret 4 och maximal takhöjd är 3,0 meter. Använd sedan lasthissen för införandet av gods i huset.

Byggnaden har två varuhissar som nås via faret. I dokumenten ”Inför inflytt” kan ni också hitta en ritning över var dessa hissar är lokaliserade.

Hyresgäster ansvarar själva för mottagande av gods och borttransportering av lastpallar.

Allmänna uteplatser & terrasser

Vasakronan ser till att planteringar och städning av takterrass samt att snöröjning sköts inom kvarteret. Omkringliggande gator ansvarar Stockholms stad för.

Takterrass
I huset (Vasagatan 15) finns en allmän takterrass på plan 13. Denna kan bokas för företagsevents via receptionen i huset. Access till terrassen med bricka och kod.

Ordningsregler 
 –  Terrassen är öppen alla vardagar för hyresgästerna i huset. Vi ser gärna att alla hyresgäster nyttjar den spontant och även tillsammans när den inte är bokad!  
– Terrassen är öppen alla vardagar för hyresgästerna i huset. Terrassen är 
bokningsbar mellan kl. 17.00-21.00.
– Det får vistas max 120 personer samtidigt på terrassen av brandutrymningsskäl. Den som bokar ansvarar för att maxantalet följs och har rätt att be andra som uppehåller sig på den allmänna terrassen att lämna vid risk för att antalet överskrids. 
– Håll en schysst ljudnivå så stör du inte de andra hyresgästerna i huset, grannen vid bordet eller huset intill.
– Du kan boka fyra tillfällen åt gången och enbart företagsevent för hyresgästerna i huset är tillåtet.
– Var noga med att avboka ert tillfälle om ni inte längre önskar nyttja terrassen.
– Skulle något gå sönder under eventet är det du som bokat terrassen som blir ansvarig för att ersätta skadan.
– Lämna terrassen snygg och trevlig. Ta med skräpet och ställ tillbaka möblerna.
– Ingen rökning, grillning, el-grillning, eld eller fyrverkerier på terrassen, tack.
– Parasoll, partytält och drönare får stanna nere på marken.
– Det finns ingen WC på terrassen – toalettbesök sker på era respektive kontor.
– Aktiviteter på terrassen uppmuntras men är endast tillåtna med hänsyn till vad som är lämpligt och mht. risken för att material faller över takkanten.
– Terrassen får ej användas för filmning, marknadsföring, reklam eller i PR-syfte utan Vasakronans godkännande.
– Bokningsansvarig är ansvarig för att sätta upp en lapp på terrassdörren som informerar övriga hyresgäster om att terrassen är bokad (av vem och hur länge), lappen får enbart sättas upp då man faktiskt bokat terrassen i receptionen och har en giltig bokning. Bokningsansvarig är också ansvarig att ta bort denna lapp när eventet är slut. 
– Bokningsansvarig ansvarar för att ordningsreglerna följs. Om inte ordningsreglerna följs så kan access nekas till terrassen och bokningar.
– Ta det försiktigt. På regniga och kalla dagar kan det bli halt.

Ha ett trevligt företagsevent!  

Övrig service

Vi vill att våra hyresgäster ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet. Därför kan vi genom vår tjänstepartner Coor erbjuda hjälp med många av de andra uppgifter som måste lösas på ett företag, t.ex. reception, konferens, vaktmästeri och restaurang/catering.

  • Reception
  • Cykelrum
  • Omklädningsrum
  • Förråd finns att hyra, kontakta Bitr. Affärsansvarig 

Kontaktuppgifter till Receptionen:

Den gemensamma receptionen är bemannad och öppen vardagar 07.30-17.30 och drivs av Coor Service Management. Receptionen hjälper till med frågor rörande, posthantering, avisering av besökare, bokning av omklädningsskåp, takterrassen och mycket mer.
Front Desk Manager
Telefon 010 55 80 337
Mail: reception.klarac@coor.com  

Konferensrum
För att boka konferensrum, kontakta CONVENDUM Conference Telefon: 010-5100888
E-mail: Conference@convendum.se

I närområdet

Service i närområdet

Kongress och evenemang
Många närliggande hotell erbjuder goda konferensmöjligheter, till exempel Stockholm Waterfront som ligger mellan World Trade Center och Stockholms stadshus. Centret har kapacitet att genomföra allt från stora kongresser och andra evenemang till möten för mindre grupper.

Kontorshotell

I fastigheten erbjuder Convendum coworking/kontorshotell och konferensmöjligheter. Se mer under rubriken Kontorshotell

Hotell
– Hotell Continental, Vasagatan 22.
Scandic Continental
– Sheraton Hotel, Tegelbacken 6. 
Sheraton Stockholm
– Hotel Terminus, Vasagatan 20.
– Hotel Nordic Sea, Vasaplan.
– Hotel Nordic Light, Vasaplan.
– Royal Viking, Vasagatan/Klara Vattugränd 4/Wallingatan 15.

Restauranger
I området finns flera restauranger för både snabbluncher och representationsmiddagar. I huset finns restaurang Vapiano och Brödernas.

I närheten hittar du stort utbud av restauranger i olika prisklass.

Träning och hälsa
I grannhuset finns premiumgym Grand Fitness på plan 4, Klarabergsgatan 37.

I området finns också:
– Centralbadet, Drottninggatan 88 ö.g. Centralbadet
– SATS, Mäster Samuelsgatan 60. Sats
– Selma CitySpa, Clarion Hotel Sign. Selma Cityspa Stockholm

Att ta sig till och från fastigheten

Kommunikationer

Kollektivtrafik      

Sj.se  

Tåg

Sl.se  

ArlandaExpress                                                                                                                                                                

Taxi
Vid Centralen finns en taxistation. Här behöver du sällan vänta mer än någon minut på din taxi och du har även möjlighet att aktivt välja en miljöbil.

Parkering & laddplatser

Garage finns i fastigheten, med nedfart från Klara Västra Kyrkogata.

Vasakronan uppdrar åt Parkando att förvalta garaget och parkeringar på denna fastighet.

För dig som hyresgäst innebär det att du är välkommen att kontakta Parkando vid frågor kring förhyrda platser samt tecknande av parkeringsavtal. Parkando sköter även hyresaviseringar, p-tillstånd, eventuella kölistor m.m.

Vid uthyrning, eller behov av ytterligare information, kontakta Parkando på 08-408 396 38 eller kundservice@parkando.se.

Cykelparkering

Cykelrum finns i fastigheten. Nås via dörr från Klara Västra Kyrkogata 11 och access in i huset, nära husets omklädningsrum.

Tänk på!
Det är inte tillåtet att parkera sin cykel i trapphus, entréer eller på garageplatser på grund av framkomlighet vid eventuell utryckning. * Glöm inte att låsa din cykel. Vasakronan ansvarar inte för eventuella stölder.

Cykelservice – ta hand om dig själv och din cykel
På två ställen i city erbjuds Vasakronans koncept Cykelservice – fullmatat med tjänster som gör din cykling eller löprunda enkel och säker. Trygg och kameraövervakad cykelförvaring, omklädningsrum, duschar, förvaringsskåp, torkrum med eget skåp, servicestation, spolplatta, proffsservice m.m. Du hittar konceptet hos BikePath på Mäster Samuelsgatan 58 (Klara Zenit) och i garageplanet, med entré från Sveavägen 10C (Sergelhusen). BikePath är Vasakronans operatör av Cykelservice, och erbjuder följande tjänster: 
 
Cykelförvaring
Du får tillgång till säker och lättillgänglig cykelförvaring i ett bemannat och kameraövervakat cykelrum i garageplan. Rummet är utrustat med olika varianter av cykelställ, med stöd för framgaffeln och möjlighet till fastlåsning i cykelns ram. Här finns även eluttag för laddning av elcyklar, fast installerade verktyg och luftpumpar för egenservice samt spolplatta för rengöring. 
 
Omklädning/dusch/torkrum underarbetsdagen
Du får tillgång till omklädningsrum och duschar samt ett låsbart skåp med kodlås, som du kan använda under arbetsdagen. Här finns även strykbräda och strykjärn. Vid behov finns även låsbara gallerskåp (ta med eget hänglås) i ett torkrum där du kan förvara dina fuktiga kläder och handdukar. Skåpen töms varje vardagskväll klockan 19, för att så många som möjligt ska kunna använda dem. 
 
Eget förvaringsskåp
Du hyr eget skåp i omklädningsrummet för kläder, skor och annan personlig utrustning. Skåpet har kodlås och du hyr det så länge du vill, vilket innebär att du inte behöver tömma det varje dag. I omklädningsrummet finns även strykjärn och strykbräda.
 
BikePath servicebutik
BikePath har en servicebutik på Mäster Samuelsgatan 58. I butiken kan BikePaths personal utföra alla typer av reparationer och service av din cykel. Där blir det även försäljning av cyklar, reservdelar, olika typer av utrustning m.m.  
 
Abonnemang och priser
Du skapar ditt eget personliga abonnemang och väljer de tjänster som passar dig. För mer information och priser, se länk och kontaktuppgifter nedan. 
  
Kontaktuppgifter och mer info
Telefon: 073-503 75 62 (BikePath)
E-post: info@bikepath.se   
Cykelservice Klara Zenit – Vasakronan
Cykelservice Sergelhusen – Vasakronan