KUNDSERVICE & felanmälan

08-566 206 00
kundservice@vasakronan.se

Ring eller mejla om du vill göra en felanmälan. Öppet vardagar 8-17.
Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.

Skicka via formulär istället:
  • Dra filer hit eller

Dina kontaktpersoner

Visste du att Hyresgästinfo även finns som app för både iPhone och Android?

Med den har du all fastighetsinformation i fickan och kan få hjälp, felanmäla eller kontakta rätt person direkt från mobilen

Skaffa i Appstore Skaffa i Google Play

Så gör vi i fastigheten

Avfall & källsortering

Miljöstation finns på gården, inpassage sker med passerbricka.

Vid miljöstationen kan du sortera brännbart, wellpapp, papperstidningar, pappersförpackningar, färgat och ofärgat glas, plast, lysrör, el, metall, trä med mera. 
Hushållssopor kan lämnas i separata miljörum i Hus 01 och Hus 02.
Ragn Sells har hand om miljöstationerna. 

För tillträde till miljöstationerna krävs en kod. Kontakta Savills på 08-674 03 00, www.savills.se, för mer information.

Utomhusmiljö & snöröjning

Istappstelefon
Om farliga istappar upptäcks på fastigheten, ring omedelbart till Vasakronans kundtjänst på telefonnummer: 08- 566 20 600.

Istappstelefonen, tel 020 47 82 77, är ett telefonnummer dit allmänheten kan ringa för att rapportera om farliga istappar som upptäcks på andra fastigheter i Stockholmsområdet.

Utrymning & brandskydd

Varje lägenhet är försedd med brandvarnare. Vid fara ring 112. 

För mer information om brandskydd i fastigheten, kontakta Savills, www.savills.se, tel 08 674 03 00.

Miljö & energi

Miljöcertifierad fastighet
Fastigheten är certifierad på silvernivå enligt LEED, ett internationellt och etablerat miljöcertifieringssystem för byggnader. LEED bedömer flera olika miljöaspekter för fastigheter och lokaler, till exempel energianvändning, klimatpåverkan, avfallshantering och påverkan från transporter.

Att vara hyresgäst i en LEED-certifierad fastighet innebär ett ansvar i brukandet av lokalen och byggnaden för att skapa minsta möjliga miljöbelastning. För att fastigheten ska kunna behålla certifieringen är det viktigt att du som hyresgäst känner till vilka ramar och riktlinjer som gäller.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta din fastighetschef på Vasakronan.

Läs mer om LEED-certifiering här: https://www.sgbc.se/certifiering/leed/

Säkerhet & inpassering

Porten är låst dygnet runt. Inpassage sker med passerbricka.

Kontakta Savills för mer information: www.savills.se, 08 674 03 00. 

Posthantering

I entrén finns postfack för varje studentlägenhet.

Kontakta Savills på 08-674 03 00 för mer information.

Närmaste brevlåda finner du på Mikrofonvägen 1, vid tunnelbanestationen

Bostad

Studentbostäderna vid Telefonplan förvaltas av Savills. Det är till Savills du ska vända dig med frågor som rör förvaltning, t ex lägenhetsbyte eller kontraktsskrivning.
Tel Savills:  08-674 03 00. 
www.savills.se

Felanmälan hanteras av Loudden, tel 08-545 415 54.

Din lokal

Data, telefoni & TV

Tv, data och telefoni distribueras via avtal med Ownit AB. www.ownit.se
För mer information kontakta Ownit direkt eller Savills 08 674 03 00, www.savills.se.  

Inomhusklimat & rökning

Rökning
Rökning är inte tillåten inomhus. Rökare hänvisas till rökning utanför fastigheten. Tänk på att inte stå för nära entréer så att rök kommer in i fastigheten.

Service i närområdet

Inom ”Telefonfabrikens lokaler” och i de närmsta omgivningarna har servicen ökat markant senaste åren. Vid Telefonplans tunnelbanestation hittar du mycket av det du behöver en vanlig vardag, t ex apotek, bank och bankomat, blomsterbutik, närlivs och pressbyrå.

I den gamla vaktkuren för Ericsson, till vänster om Försäkringskassans entré, hittar du populära Koloni Kök och Matsal. Inne i området finns Add-food som har en välbesökt buffelunch, Indiska restaurangen som serverar god och vällagad indisk mat, Tonic som tillhandahåller pizzor och grillat med traditionella tillbehör. Uppe vid Tunnelbanan ligger också restaurang Landet, en sushirestaurang och en till pizzeria och en brödbutik, Söderbergs. Inne hos Konstfack finns deras egen restaurang. 

På Dialoggatan ligger SATS gym och på Tellusgången finns både Klättercentret, en frisör, en kiosk och en kemtvätt med skrädderi service.

Restider presenteras tillsammans med yta.se.

Att ta sig till och från fastigheten

Kommunikationer

Kommunalt
Telefonplan ligger 13 minuter från T-centralen, röd linje mot Fruängen. Två tunnelbanestationer från Telefonplan ligger Liljeholmen där tvärbanan stannar.

Närmaste pendeltågsstation är Älvsjö. Därifrån finns anslutningsbussar till Telefonplan som tar cirka 10 minuter.

Bil
Telefonplan ligger 15 minuter från Stockholms city på E4/E20. Området ligger även nära Södra länken för resor mot Nacka.

Parkering

På Telefonplan finns markparkering för ca 600 bilar.

För korttidsparkering gäller P-automat inom området. För långtidsparkering kan man som hyresgäst teckna tillstånd för rörliga p-platser i omfattning enligt den p-kvot som gäller för området. Platserna administeras av Apcoa: tel 08-556 306 70, eller via mejl uthyrning@apcoa.se

Mellan Klättercentret och restaurang Addfood finns besöksparkering där p-skiva gäller för en 1 timmes parkering.

För motorcyklar finns flera avgiftsfria parkringplatser inom området.

Se länk till p-karta nedan.

Cyklar

Det finns ett flertal cykelställ i området, och vi är tacksamma om cyklisterna använder dem. Behöver du förvara din cykel i ett låst utrymme? Kontakta din kontaktperson på Vasakronan så kan vi hjälpa till.

Det är inte tillåtet att ställa cyklar på parkeringsplatser eller i husens entréer och trapphus. Entréer och trapphus är utrymningsvägar och måste hållas rena från föremål, och vi hoppas att det respekteras.