Välkommen till Starkströmmen 4 (fd 2 & 4)

Midskogsgränd 1-5

Kontakt & Felanmälan

Dina kontaktpersoner

Louise Afshari

Affärsansvarig kontor 070-733 83 03 · 08-566 205 06

Viktor Hanssens

Teknikansvarig 08-566 206 20

Din lokal

Fastighetsnät & fiber

Den här fastigheten har ett fibernät som ägs av Vasakronan men som du som hyresgäst kan nyttja för att ansluta din lokal till internet oavsett vilken internetleverantör du har.

IT-TJÄNSTER
Som hyresgäst hos Vasakronan kan du välja att köpa Internetaccess och övriga IT-tjänster via valfri leverantör. Telia och Advania är exempel på två leverantörer som har förberett anslutningar till fastigheten för att snabbare kunna leverera internet och IT-tjänster.

Advania
Tel: 08-545 726 16
Mejl: support.re@advania.se

Telia
Mejl: fiberbestallningar@teliacompany.com

FIBERINSTALLATIONER
Eftersom säkerhet är en viktig del i IT-leveransen så måste samtliga internetleverantörer och deras installationstekniker föranmäla besök med god framförhållning. Oavsett vilken leverantör du väljer ska all fiberdragning och andra IT-installationer i fastigheten alltid genomföras i samråd med Vasakronans nätadministratör (Advania) och enligt Vasakronans anvisning för IT-installationer. För mer information kontakta:

Nätadministratör, Advania
08-545 726 16
Mejl: support.re@advania.se

Inomhusklimat

Denna fastighets ventilation är enklare än i modernare hus. Det finns t.ex. ingen luftkonditionering.

Rökning
Alla våra fastigheter är rökfria. Rökning sker utomhus, helst en bit ifrån entrén för att undslippa röklukt i trapphuset.

Så gör vi i fastigheten

Avfall & källsortering

I dagsläget sorteras endast hushållssopor.

Övrigt
Alla övriga sopor ska bortforslas av hyresgästen till de sopstationer som finns i kommunen.

Snöröjning & istappstelefon

Om farliga istappar upptäcks på fastigheten, ring omedelbart till Vasakronans kundtjänst, 08-566 20 600.

Istappstelefonen
Telefon 08-653 68 39, är ett telefonnummer dit allmänheten kan ringa för att rapportera om farliga istappar som upptäcks på andra fastigheter i Stockholmsområdet.

Utrymning & brandskydd

Systematiskt brandskyddsarbete SBA
Sedan 2001 ska systematiskt brandskyddsarbete hanteras av alla verksamheter. Det är hyresgästens ansvar att:

• Utrymningsplan finns på väl synliga platser i lokalen

• Släckutrustning finns till hands

• Utrymningsvägar hålls fria – gäller även grannars utrymning genom lokalen samt trappor och portuppgångar

• Utse en brandskyddsansvarig samt en utrymningsledare på sitt företag.

Du kan läsa mer om vad systematiskt brandskyddsarbete innebär för er verksamhet och få hjälp med att komma igång med just ditt brandskyddsarbete på Stockholms Brandförsvars hemsida.

Miljöcertifiering

Vasakronan erbjuder, som Sveriges första fastighetsbolag, sina hyresgäster att teckna gröna hyresavtal. Läs mer om de gröna avtalen och hur du köper miljömärkt el i länkarna nedan.

Säkerhet & inpassering

Lås och larm till det egna kontoret svarar respektive hyresgäst för.

Övrig service

Vasakronan och Coor Service Management har ett samarbete avseende servicetjänster till våra hyresgäster. Det omfattar allt från frukt- och kaffeleveranser till städning och vaktmästeritjänster. Mer information finner du på serviceportalen http://serviceportal.coor.com/default____9235.aspx

I närområdet

Service i närområdet

Restaurang Narren finns i grannfastigheten. I övrigt finns det mesta såsom närlivs, frisör, restauranger med mera i Hjorthagen. Två stationer bort med tunnelbanan finns Fältöverstens köpcentrum med ett stort utbud av butiker och restauranger.

Att ta sig till och från fastigheten

Kommunikationer

Fastigheten nås via bussarna 73 och 55. Tunnelbanestation Ropsten ligger inom gångavstånd och är ändhållplats för röda linjen. Fastigheten nås lätt via bilvägen från Lidingövägen avfart Hjorthagen.

Länk till SL:s webbplats

Parkering & laddplatser

Runt fastigheten finns ett antal utomhusparkeringsplatser att hyra.

Vid frågor angående uthyrning, parkeringstillstånd, avisering med mera kontaktas Europarks växel 08-556 306 70. Be dem koppla dig till uthyrning. De svarar gärna på dina frågor. Europarks kundtjänst har öppet mellan 09:00 – 15:00.

Vasakronans parkeringsplatser administreras av APCOA. Vill ni hyra parkering, säga upp en parkeringsplats, eller har andra frågor kring förhyrning av parkeringsplatserna hänvisar vi till nedanstående kontaktvägar:

Mej: uthyrning@apcoa.se

Telefon: 08-55630670 knappval 3

Vid andra frågor hänvisar vi till mejladressen: kundtjanst@apcoa.se

Cykelparkering

Cykelställ finns till vänster om entréerna.