2. Gå från 2D till 5D
Med en fysisk lokal kan du, utöver syn och hörsel, använda dig av dina kunders andra sinnen för att skapa en helhetsupplevelse av ditt varumärke och produkterna du visar upp. På så sätt kan du göra ett betydligt starkare intryck hos kunderna och dessutom bli mer verklig. Här går dina produkter från att vara bilder på en hemsida till verkliga produkter som kunderna kan se, känna, dofta och klämma på. Här skapas en mänsklig dimension, ett möte, som kompletterar den digitala upplevelsen.
Luktsinnet är väldigt starkt kopplat till både känslor och minnen. Och om det är något man vill som varumärke så är det att just väcka känslor och bli ihågkommen. Med Open Spot får du möjligheten att göra ett djupare emotionellt intryck på dina kunder, låta dina produkter visa upp sin fulla potential och skapar en ökad känsla av trygghet under köpresan. Du går helt enkelt från tvådimensionell till femdimensionell och verklig.
3. Möt din målgrupp där de är
Våra Open Spot lokaler ligger på svårslagna butikslägen i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Här passerar upp till 50 000 personer varje vecka beroende på vilken lokal du väljer. Det innebär att du får möjlighet att nå både din befintliga kundbas och potentiella nya kunder som du kanske inte skulle nå online. Nyckeln är att du möter dem där de redan är – precis som du gör online, fast i verkligheten.
När du försöker synas för dina kunder på sociala medier och i sökmotorerna tävlar du mot ett enormt brus av andra företag och annat innehåll om kundernas uppmärksamhet. Inte nog med att det kan bli väldigt kostsamt; det kräver även mycket tid och resurser. Med Open Spot behöver du inte tänka på SEO och algoritmer för att sticka ut i det digitala bruset – du syns per automatik där dina kunder redan befinner sig.