3. Varför valde ni Kungsstan?
Vi satt tidigare på Avenyn på ett kontorshotell, och kände att vi verkligen vill ha något mer personligt. Dessutom hade vi behov av ett större sammanhängande kontor med ytor för mingel- och kundträffar. Även om Avenyn känns supercentralt, så blev det här läget ett lyft för oss – mycket närmare våra kunder och samarbetspartners.
Enkelheten till vardagen finns här. Du har luncherna, kan göra ärenden under dagen och ta med mat hem efter jobbet. Det finns mängder av saker att göra efter jobbet, bland annat Magasinsgatan bara ett stenkast bort med champagne- och vinbar. Ett nytt favorithak ligger precis vägg i vägg med oss, restaurang Bikt. Maten är magisk och det är alltid en underbar stämning där och superfin personal. Det är bara en trappa ner från oss till deras uteservering, så där hänger vi ofta.
4. Hur viktigt är kontoret för er?
Jätteviktigt! Nu har vi suttit i de här lokalerna i drygt ett år, och både våra medarbetare och våra kunder känner att det här blev ett otroligt lyft. Utifrån medarbetarnas perspektiv är utformningen av vår arbetsplats central i upplevelsen av arbetsdagen. Alla ska kunna känna att man kan få lugn och ro på kontoret med möjlighet till enskilda rum för mindre möten och fokusarbete. Något som också är centralt när vi jobbar med försäljning är känslan av puls i våra lokaler – vi vill pusha och peppa varandra.
Vårt kontor är inrett lite som en lägenhet, med känslan att komma hem och släppa ner axlarna och en trygg miljö att jobba i. Stämningen hos oss är helt annorlunda nu när vi har fått till den här typen av utrymmen. Våra kunder kan vi alltid välkomna till vårt kontor. Det är enklare nu att vara flexibel med frukost, lunch- eller afterworkmingel. Många kunder kommer helst till oss istället för tvärtom eftersom de gärna vill hänga här.