Kundservice

Vad gäller ditt ärende?
Vad behöver du hjälp med?

Felanmälan

Skriv in adress eller fastighetsnamn för att göra en felanmälan.

Vald fastighet:

Hyresgästinfo

På Hyresgästinfo kan du hitta relevant information om din fastighet, kontaktuppgifter samt göra en felanmälan.

Ekonomifrågor

Har du frågor angående en faktura, uppdatering av faktureringsuppgifter eller övriga frågor till ekonomi kan du använda formuläret nedan.

Vänligen fyll i formuläret.

  • Max filstorlek: 128 MB.

Avtalsfrågor

Har du frågor om ditt avtal med oss?

Hör av dig till din kontaktperson på Vasakronan. Om du är osäker på vem det är kan du kontakta kundservice för vidare hjälp på kundservice@vasakronan.se.

Du kan även hitta kontaktuppgifterna på Hyresgästinfo, klicka här och sök på dina adress eller fastighetsnamn.

Inpassering

Generellt gäller att hyresgästen ansvarar för sitt eget skalskydd, exempelvis lås, larm och kortläsare, i den egna lokalen. Som hyresgäst bör du kontakta ditt försäkringsbolag för mer information gällande villkoren för din försäkring.

Observera att samtliga trapphus anses vara publika miljöer och dörrar in till dessa ska inte betraktas som skalskydd.

Nycklar till era lokaler ombesörjer och ansvarar ni själva för. Gäller det access till fastighetens gemensamma utrymmen går det bra att göra en beställning i formuläret som ligger under Felanmälan.

Vart ska jag vända mig?

Hör av dig till din kontaktperson på Vasakronan. Om du är osäker på vem det är kan du kontakta kundservice för vidare hjälp på kundservice@vasakronan.se.

Du kan även hitta kontaktuppgifterna på Hyresgästinfo, klicka här och sök på dina adress eller fastighetsnamn.

Övriga frågor - Min lokal/fastighet

Här kan du ställa en fråga om i stort sett vad som helst. Oavsett om du är hyresgäst, vill bli hyresgäst eller befinner dig i eller utanför någon av våra fastigheter. Vi är här för att hjälpa dig. Försök att var så specifik som möjligt och om din fråga gäller en särskild fastighet så är det bra om du anger adressen.

För frågor eller funderingar

Mejla oss på:
kundservice@vasakronan.se

Ring oss på:
Stockholm 08-566 206 00
Uppsala 018-489 20 40
Göteborg 031-743 42 52
Malmö020-80 81 82

Är ärendet akut, ring oss!

Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.

Vad behöver du hjälp med?
Inpassering

För att säkerställa trygghet i alla våra fastigheter ber vi dig kontakta din kontaktperson på Vasakronan, som i sin tur får godkänna och lägga en beställning hos Kundservice för passerkort. Du kommer att bli ombedd att lämna information om vilken fastighet och vilket utrymme det gäller samt ett slutdatum för hur länge accessen ska gälla.

Vart ska jag vända mig?

Hör av dig till din kontaktperson på Vasakronan. Om du är osäker på vem det är kan du kontakta kundservice för vidare hjälp på kundservice@vasakronan.se.

Du kan även hitta kontaktuppgifterna på vår sida för leverantörer.

Ekonomifrågor

Fakturering
Här hitta du information om godkända fakturaformat, hur du märker din faktura och vad fakturan måste innehålla, faktureringsadress och kontaktuppgifter.

Mer information om fakturering

Kontaktuppgifter för frågor kring fakturering
Till Vasakronan
Mejl: ekonomi@vasakronan.se

Till Inexchange
Tel: 0500-44 63 60
www.inexchange.se

Avtalsfrågor

Har du frågor om ditt avtal med oss?

Hör av dig till din kontaktperson på Vasakronan. Om du är osäker på vem det är kan du kontakta kundservice för vidare hjälp på kundservice@vasakronan.se.

Du hittar mer information på vår sida för leverantörer.

Mer information för leverantörer

Information till dig som vill bli leverantör

På länken nedan hittar du all information, riktlinjer och uppförandekod för dig som är, eller vill bli, leverantör till Vasakronan.

Information för leverantörer

Intresseformulär

Vi går igenom intresseanmälningar löpande och i samband med nya upphandlingar. Skulle ni bli aktuella kommer ni kontaktas för att inkomma med ett anbud.

Välkommen att skicka in en intresseanmälan.

Intresseanmälan leverantör

Övriga frågor - Leverantör

Har du funderingar och frågor om att bli leverantör till Vasakronan? Vi är här för att hjälpa dig. Försök att var så specifik som möjligt och om din fråga gäller en särskild fastighet så är det bra om du anger adressen.

För frågor eller funderingar

Mejla oss på: kundservice@vasakronan.se

Om du, som leverantör, behöver access till något av våra hur behöver du föranmäla detta till kundservice. Tänk på att vara ute i god tid, minst 24 timmar innan så vi har möjlighet att planera ditt besök. Du kan föranmäla detta i fältet nedan, alternativt använda formuläret till vänster.

Skriv in adress eller fastighetsnamn för att föranmäla.

Vald fastighet:

Leverantörer som behöver tillgång till en fastighets fiberrum behöver föranmäla sitt besök till Advania.

För mer information kontakta:
Nätadministratör, Advania
Telefon: 08-545 726 16
Mejl: support.re@advania.se

Vilken stad stad söker du?
Felanmälan

Mejla till: kundservice@vasakronan.se eller ring031-743 42 52

Förvaltningsfrågor

Exempelvis lägenhetsbyte och kontraktsskrivning, hanteras av Vasakronan.
Mejla till: kundservice@vasakronan.se eller ring031-743 42 52

Bostadsförmedling

Våra bostäder förmedlas av Homeq

Felanmälan

Görs via formulär på www.lifra.se eller på telefonsvar 040-653 62 99, vardagar mellan 8.00-16.00.

Behöver du nå jouren övrig tid ring 040-93 12 70, 16.00–07.00.
OBS! Endast akuta ärenden tas emot av jouren.

Förvaltningsfrågor

Exempelvis lägenhetsbyte och kontraktsskrivning, hanteras av Lifra AB.
Telefon: 040-33 08 60 (8.00-12.15).

Bostadsförmedling

Våra bostäder förmedlas av Boplats Syd.

Felanmälan

Mejla:felanmalan@einarmattsson.se eller ring:08-586 263 00.

Förvaltningsfrågor

Exempelvis lägenhetsbyte och kontraktsskrivning, hanteras av Einar Mattsson.
Mejla: info@einarmattsson.se eller ring:08-586 263 00.

Bostadsförmedling

Våra bostäder förmedlas av Bostadsförmedlingen i Stockholm.

Felanmälan

Mejla:info@fastighetssnabben.se eller ring: 0771-90 80 00

Förvaltningsfrågor

Exempelvis lägenhetsbyte och kontraktsskrivning, hanteras av Fastighetssnabben AB.
Mejla:info@fastighetssnabben.se eller ring: 0771-90 80 00

Bostadsförmedling

Våra bostäder förmedlas av Uppsala Bostadsförmedling.

FAQ

Lite längre ner på sidan hittar du några av de vanliga frågor vi får.
Vi har även samlat många frågor i en FAQ.

Till FAQ:n

Hyresgästinfo

Läs mer om din fastighet och hitta dina personliga kontaktpersoner i vår hyresgästinfo.

Till Hyresgästinfo

Kontaktuppgifter till våra kontor

Klicka här för att se kontaktuppgifter till våra kontor i samtliga regioner.

 

Kontaktuppgifter till Kundservice

Mejla oss på:
kundservice@vasakronan.se

Ring oss på:
Stockholm 08-566 206 00
Uppsala 018-489 20 40
Göteborg 031-743 42 52
Malmö020-80 81 82

Är ärendet akut, ring oss!

Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.

 

Övriga frågor - Annat

Här kan du ställa en fråga om i stort sett vad som helst. Oavsett om du är hyresgäst, vill bli hyresgäst eller befinner dig i eller utanför någon av våra fastigheter. Vi är här för att hjälpa dig. Försök att var så specifik som möjligt och om din fråga gäller en särskild fastighet så är det bra om du anger adressen.

Vår kundservice når du vardagar 8-17.

Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.
Vår mejladress är kundservice@vasakronan.se. Vi svarar på mejl helgfria vardagar 8-16.30.

Hyresgästinfo för fastigheten

På vår hyresgästinfo kan du hitta relevant information och nyheter från Vasakronan som rör din fastighet.

Gå till hyresgästinfo

Vår kundservice når du vardagar 8-17.

Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.

Stockholm kontor

08-566 206 00 eller maila oss på: kundservice@vasakronan.se

Göteborg kontor

031-743 42 52 eller maila oss på: kundservice@vasakronan.se

Malmö kontor

020-80 81 82 eller maila oss på: kundservice@vasakronan.se

Uppsala kontor

018-489 20 40 eller maila oss på: kundservice@vasakronan.se

Vanliga frågor

Se fler vanliga frågor
Var vänder jag mig om jag har frågor angående min hyra?

Om du har frågor som rör ditt hyresavtal vänder du dig i första hand till affärsansvarig.
För frågor rörande din hyresfaktura, klicka här

Jag har precis gjort en felanmälan, när får jag svar?

Kundservice svarar på mejl helgfria vardagar mellan 8:00-16:30, du bör få svar inom 24 h med hänsyn till öppettiderna.

Var hittar jag praktisk info för den fastighet jag sitter i, exempelvis cykelparkering, godsmottagning?

Ta en titt i vår Hyresgästinfo som du finner på webben. Skriv in din adress så får du fram info för det hus ni hyr lokal i. Eller så kontaktar du kundservice.

Jag har synpunkter på temperaturen på kontoret. Vad går att göra och vart vänder jag mig?

Börja med att kontakta kundservice så hjälper de dig vidare. Passa även på att läsa om hur du själv kan påverka inomhusklimatet här.

Hyr du eller söker du bostad?

Här hittar du information kring förvaltning, bostadsköer och felanmälan.

Bostadsinformation

Kontaktuppgifter till våra kontor

Stockholm Huvudkontor

Vasakronan AB
Box 30074
104 25 Stockholm

Besöksadress:
Malmskillnadsgatan 36

Tel: 08-566 205 00

Adress till godsmottagningen för bud:
Ragn-Sells Godsmottagning
Regeringsgatan 55
111 56 Stockholm

Kundservice: 08-566 20 600
kundservice@vasakronan.se

Lediga lokaler i Stockholm

Göteborg

Vasakronan AB
Box 112 64
404 26 Göteborg
(budpostnr: 411 06)

Besöksadress:
Götgatan 15

Tel: 031-743 42 00

Kundservice: 031-743 42 52
kundservice@vasakronan.se

Lediga lokaler i Göteborg

Malmö

Vasakronan AB
Box 334
201 23 Malmö

Besöksadress:
Triangeln 4, Arena Triangeln, 211 43 Malmö
Godsadress:
Triangelns Lastintag, St Johannesgatan 2 C, 211 46 Malmö

Tel: 040-691 71 00

Kundservice: 020-80 81 82
kundservice@vasakronan.se

Lediga lokaler i Malmö

Uppsala

Vasakronan AB
Box 1050
751 40 Uppsala
(budpostnr: 753 19)

Besöksadress:
Sidenvävargatan 17

Tel: 018-489 20 00

Kundservice: 018-489 20 40
kundservice@vasakronan.se

Lediga lokaler i Uppsala