Vanliga frågor

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna som vi får. Kika också i vår Hyresgästinfo som finns på webben. Där finner du den mest efterfrågade informationen för alla Vasakronans hus och även dina personliga kontaktpersoner.
Kundservice
Fakturafråga, hur gör jag?

Klicka här för att komma till ett formulär där du kan ställa din fråga.

Kundservice
Hur gör jag en felanmälan?

Felanmälan görs till vår kundservice. Ring eller mejla via formulär på webben. Kundservice är öppet vardagar 8-17. Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.

Kundservice
Jag har precis gjort en felanmälan, när får jag svar?

Återkoppling från kundservice sker alltid inom 24 timmar.

Lokaler
Vem ansvarar för brandskydd i lokalen?

Vasakronan har yttersta ansvaret för fastighetens brandskydd. Som hyresgäst ansvarar man över lokalens brandskydd. Vad detta innebär mer ingående kan du läsa om här.

Leverantörer
Hur går jag tillväga för att skicka en E-faktura till Vasakronan?

Vasakronan tar främst emot e-faktura. På vår sida om fakturering har vi samlat all information du behöver veta. Till fakturering

Lokaler
Jag har synpunkter på temperaturen på kontoret. Vad går att göra och vart vänder jag mig?

Börja med att kontakta kundservice så hjälper de dig vidare. Passa även på att läsa om hur du själv kan påverka inomhusklimatet här.

Lokaler
Jag har synpunkter på störande ljud på kontoret. Var vänder jag mig?

Hör av dig till vår kundservice så ser de till att hjälpa dig.  Om du vill lära dig mer om ljud och hur ni kan minska störande ljud i lokalen rekommenderar vi dig att läsa vår artikel Samtal stör kollegor mest och vår pocket om ljud.

Servicetjänster
Vilka servicetjänster erbjuder ni?

Tillsammans med våra samarbetspartners kan vi erbjuder en rad tjänster till våra hyresgäster. Här kan du läsa mer om dessa.

Lokaler Servicetjänster
Var hittar jag praktisk info för den fastighet jag sitter i, exempelvis cykelparkering, godsmottagning?

Ta en titt i vår Hyresgästinfo skriv in din adress så får du fram info för det hus ni hyr lokal i. Eller så kontaktar du kundservice.

Lokaler Servicetjänster
Vem är ansvarig för data- och telenät i fastigheten?

Kontakta kundservice så kan de informera er om vad som gäller för just det hus som ni hyr lokal i.

Lokaler Servicetjänster
Vad är rutinen för städning av trapphus?

Hör av dig till kundservice för att ta reda på hur det fungerar i det hus som ni hyr lokal i.

Lokaler Servicetjänster
Vad är hämtningsrutinerna för avfall?

Ta en titt i vår Hyresgästinfo för att ta reda på rutinerna för just den fastighet ni hyr lokal i. Avfallshämtning hittar du under avsnittet Så gör vi i fastigheten. Eller så kontaktar du kundservice.

Lokaler Servicetjänster
Hur kan Vasakronan hjälpa oss att komma igång med återvinning i våra lokaler?

Vi jobbar ständigt med att utveckla och bli bättre på avfallshantering och återvinning. Det finns flera sätt vi kan hjälpa till med det. Hör av dig till din kontaktperson på Vasakronan så ser vi vad vi kan göra för er.

Bostad
Vem kontaktar jag för att hyra bostad?

Våra bostäder förmedlas av olika bostadsförmedlingar i respektive stad som vi finns i. I Stockholm förmedlas lägenheterna av Stockholms stads bostadsförmedling, i Uppsala av Uppsala Bostadsförmedling, i Göteborg av Homeq och i Malmö av BoPlats Syd. Läs mer här.

Kundservice

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss.

Vår kundservice når du vardagar 8-17. Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.

Mer information kundservice@vasakronan.se