Planterat för tillväxt
Globalisering, urbanisering, digitalisering. Stora, övergripande trender rör om i handelns villkor. Att vara nischad, tillgänglig och genuin har blivit viktigare än att vara störst – och nya varumärkesstrategier växer fram.
Tekniken har gett oss nya möjligheter, men också utmaningar. Det har blivit svårare att sortera vad som är på riktigt. Ur detta har det vuxit fram ett starkt behov av det som är äkta.
Karin Sjöström, vd och strateg på varumärkesbyrån Invinn
Slaget om kundernas lojalitet vinns aldrig på gatan. Det måste du vinna långt tidigare. Vilka butiker människor väljer att gå in i är ett emotionellt och icke rationellt val.
Jörgen Svedberg, varumärkes- och kommunikationsstrateg på Ehrenstråhle DDB
Handelsplatser har blivit en självklar del av moderna städer och att inkludera alla perspektiv är en jätteviktig strategi för ett handelsstråk.
Karin Sjöström, vd och strateg på varumärkesbyrån Invinn
Innovativa aktörer kommer att kliva in på nya marknader med helt oväntade erbjudanden.
Jörgen Svedberg, varumärkes- och kommunikationsstrateg på Ehrenstråhle DDB