Många nya hyresgäster
Martin Sandgärde, chef handel Stockholm, på Vasakronan välkomnar den nya etableringen av flera skäl.
– Den passar perfekt in i den strategi vi har för stråket. Vi vill attrahera många starka varumärken och gärna inom friluftsliv, hälsa och mode. Helly Hansen ligger definitivt rätt i tiden och det är väldigt kul att de ser potentialen i Sergelstan, säger han och tillägger:
– Jag tror att fler varumärken som hittills enbart sålt on-line eller via återförsäljare kommer att vilja ha sina egna brandstores för att styra samtalet med kunden. Och att de då vill synas i bra citylägen där flödet av människor är stort och sammanhanget rätt.
Martin Sandgärde menar att ryktet om butiksdöden är betydligt överdrivet.
– Vi hade stor efterfrågan på våra lägen före pandemin, sedan blev marknaden helt naturligt mer avvaktande. Nu har det svängt tillbaka något igen, det gäller både butiker och restauranger i Sergelstan.