Fyra anledningar till varför digital närvaro inte längre räcker
Det var bättre förr. Med hjälp av till exempel Google shopping, DPA och influencers kunde många e-handlare bygga snabb och lönsam tillväxt. Men med inflation, integritets- och algoritmuppdateringar är kampen om kundernas uppmärksamhet stenhård. För att öka sin omsättning, nå nya målgrupper och bygga en lojal kundbas är det nu mer än någonsin nödvändigt att tänka bredare, säger Jesper Örtengren, affärsutvecklare på Vasakronan. Han har många års erfarenhet av att utveckla handelskoncept i olika format, och märker att fler och fler upplever att ”nätet har blivit trångt”. Man vill möta sina kunder och nå ut till nya målgrupper även i fysiska miljöer, säger han.
I den här artikeln lyfter vi fyra anledningar till varför den digitala närvaron kanske inte längre räcker till.
Vill du vet mer om våra olika butikskoncept?
Prata med Jesper om hur ni kan utveckla er strategi genom att addera en fysisk kommunikations- eller försäljningskanal. Han kan guida er till det koncept som passar just er och er målgrupp.
