Företaget Hubso hjälper influerare att lansera och sälja egna varumärken on-line. När de tillsammans med varumärket Rebecca Stella skapade en fysisk mötesplats, var det var första gången de testade att gå off-line.
– Vår verksamhet grundar sig i e-handel. Vi riktar oss främst till kvinnor mellan 18 och 35 år och de både lever och shoppar digitalt. Men det finns också många fördelar med en fysisk butik. Kunden kommer närmare produkten, de kan känna, klämma, dofta, och testa. Därför ville vi prova detta, säger Sebastian Schardl, operativt ansvarig, på Hubso.
Bakom varumärket står programledaren, designern och influeraren Rebecca Stella Dion. Hon är en stor profil på sociala medier och har i runda slängar en halv miljon följare.
– För många som följer Rebecca är hon väldigt kopplad till Stureplan. Hon har både jobbat inom klubblivet och rört sig här privat. Så den här lokalen var helt perfekt. Läget mitt emot Sturegallerian, precis där Biblioteksgatan och Kungsgatan möts, är optimalt.
Sebastian Schardl är noga med att påpeka att samarbetet med influerare alltid är ett partnerskap.
– Vi gör aldrig något som de inte är med på. De kan sitt varumärke och sin kundgrupp och är väldigt delaktiga i det kreativa arbetet. Sedan kommer vi med input kring det affärsmässiga och tar hand om sådant som ekonomi, lagerhållning och teknik.