Så här fungerar Arena

Några saker du behöver veta om din nya arbetsplats

Att arbeta tillsammans kan vara det svåraste som finns, men också det bästa – om vi bry oss om varandra. Därför har vi tagit fram några punkter som gör arbetet hos oss till något enkelt och bra – för alla.

Vi vill att alla ska trivas

På Arena får du tillgång till flexarbetsplatser, smart teknik, inspirerande lounger, bokningsbara mötesrum och mycket mer. Arenan är öppen dygnet runt alla dagar i veckan. För att din vistelse ska bli så bra som möjligt har vi tagit fram gemensamma riktlinjer och sammanställt några vanliga frågor och svar.

Du kan alltid ställa frågor till vår Arena-värd på plats.

 

Här kan du läsa om trivsel

Här finns våra förhållningsregler

Här finns vår tillfälliga FAQ för Arena Sergel

Här nedanför har vi samlat några generella frågor för alla Arenor

Allmänt om Arenan

Finns det bemannad reception på Arena?

Ja, det finns alltid en bemannad reception på våra Arenor. Våra arenavärdar är här för att hjälpa dig under arbetsdagen och finns tillgänglig om du har frågor om Arena, behöver hjälp med tekniken eller vill beställa mat till exempel.

Kan jag arbeta under kvällar och helger?

Det går strålande, här har ni tillgång till Arena 24/7 och kan låta flitens lampa lysa.

Finns kaffe, te och matmöjligheter

Ja, vi har fantastiskt kaffe och te som ingår i abonnemanget. Du hämtar din egen kopp vid våra kaffe- och testationer. Det finns bra möjligheter att köpa med sig egen mat och att värma mat i någon av våra mikrovågsugnar.

Hur kommer jag in och ut på Arena?

Inpassering sker via en digital nyckel i appen Accessy. Det krävs behörighet till ett abonnemang på Arenan för att tilldelas en digital nyckel. Du måste installera Accessy-appen på din telefon och registrera dig med den e-postadress dit du fick inbjudan till abonnemanget för att nå dina digitala nycklar. För att öppna dörrar och säkerhetsspärren håller du din mobiltelefon mot Accessy-taggen som sitter vid dörren och säkerhetsspärren.

Vad gör jag om inpasseringen inte fungerar?

Om inpasseringen inte fungerar kan du öppna låset via appen @work eller Accessy-appen. Det går också bra att använda porttelefonen under Arenans öppettider. För utpassering utpasseringsknapparna vid dörren.

OBS! Nödvred ska aldrig användas mer än vid nödfall.  Vi problem med inpassering kontaktas Vasakronans Kundservice på telefon 08-566 206 00.

  • För att komma in genom skalskyddet i fastigheten krävs Accessy samtliga tider på dygnet. Besökare hänvisas till porttelefonen under Arenans öppettider för att få tillträde.
  • Entrédörren in till Arena är öppen måndag-fredag klockan 08:00-17:00, övrig tid krävs Accessy.
  • Säkerhetsspärren vid arenareceptionen kräver Accessy måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Säkerhetsspärren är uppställd när entrédörren till Arena är stängd det vill säga klockan 17:00-08:00.

Får jag lämna personliga tillhörigheter på Arena?

Ja. På arenan finns det på varje plan ett begränsat antal skåp att låna under en dag. Skåpen får inte användas för långtidsförvaring.

Hur använder jag skåpen?

Du kommer att få en mailinbjudan från Swedstyle till appen Flexlock ConnectSmart.

  1. Följ länken i e-postinbjudan och skapa ett konto. Ange namn och välj ett lösenord.
  2. Ladda ner appen Flexlock ConnectSmart och logga in med ditt användarnamn (e-postadress) och lösenord.
  3. Se till att Bluetooth är påslaget och gå in under ”Hitta ledigt skåp”. Notera att skåpen som börjar på 1xx är lokaliserade på våning ett och skåp som börjar på 2xx är lokaliserade på våning 2.
  4. Öppna skåpet via ConnectSmart (du måste befinna dig max fem meter från skåpet). Skåpet låses automatiskt efter fyra sekunder, när du stänger skåpet är det låst.
  5. Du kan låna skåpet i 16 timmar. Om du glömmer tömma skåpet efter 16 timmar måste du be en arenavärd att öppna skåpet åt dig.

Teknisk utrustning och internet

Vilken utrustning finns i mötesrummen?

I samtliga mötesrum finns digitala skärmar som du kopplar upp dig till via wifi-nätverket. Enheten som du använder (laptop, surfplatta eller mobiltelefon) måste vara uppkopplad mot wifi-nätverk ”Arena”.

På bildskärmen i mötesrummet ser du en webbadress och en kod (ett mötes-ID). Besök webbadressen från din enhet och skriv in koden. Därefter kan du dela enhetens skärm/en presentation på din enhet till bildskärmen i mötesrummet.

Hur får jag tillgång till internet/wifi?

För att få tillgång till Arenans nätverk krävs behörighet till ett abonnemang på Arena. Välj nätverk ”Arena”. I inloggningsvyn väljer du sedan fliken ”Medlem”. Registrera dig med samma e-postadress dit du fick inbjudan till abonnemanget. Du får nu ett e-postmeddelande för att verifiera din e-postadress, därefter tilldelas du access till wifi-nätverket. Så länge du har behörighet till ett abonnemang har du tillgång till wifi-nätverket på Arena.

Finns det gästnätverk?

Be gästen välja nätverk ”Arena”. I inloggningsvyn väljer gästen fliken ”Gäst” och anger e-postadress till värden, en användare med abonnemang på Arena. Värden får ett e-postmeddelande för att verifiera gästen. När du godkänd gästen tilldelas wifi under åtta timmar. Därefter behöver gästen ansöka om nätverksaccess på nytt.

Kan jag skriva ut, kopiera eller scanna dokument på Arena?

På Arena kan du skriva ut dokument i de vanligaste filformaten såsom pdf, jpg och office-dokument (Word, Excel, PowerPoint).

  1. Du kommer att få en inbjudan via e-post från Papercut med kontouppgifter och ett sexsiffrigt ID-nummer.
  2. För att skriva ut ett dokument skickar du ditt dokument till e-postadress print@arenavasakronan.se
  3. På skrivaren använder du knappen Release print eller Login. Ange sedan ditt sex-siffriga ID-nummer. Ditt ID-nummer kan du nu använda för alla kommande utskrifter. För att scanna/kopiera ett dokument, ange ditt sex-siffriga ID nummer på skrivaren.

Bokning av mötesrum, eventytor och mötesservice

Hur bokar jag mötesrum?

Du kan enkelt boka mötesrum på Arena via Arenareceptionen. Receptionen kan även hjälpa dig med beställning av mötesservice (frukost, lunch, fika) till ditt möte. Mötesrum och mötesservice faktureras medlemsorganisationen vid månadsskiftet. Tänk på att dörren till mötesrummet alltid är låst. För inpassering krävs således en digital nyckel, denna hittar du i Accessy. Om du råkar glömma din mobiltelefon i mötesrummet kontakta en arenavärd som kan hjälpa dig att öppna mötesrummet.

Hur bokar jag catering till mötet?

När du bokar ett mötesrum på arena finns det möjlighet att köpa till mötesservice såsom frukost, lunch, fika och middag. Mötesservice bokas via arenavärdarna och levereras till mötesrummet.

  • Boknings av mötesservice sker senast 2 timmar före bokad mötestid, bokas via arenavärdarna.
  • Avbokning av mötesservice måste ske senast 24 timmar innan mötestiden. Därefter debiteras hela avgiften för mötesservice.

Frågor om medlemskap

Hur fungerar avtalen och tillgång till Arena?

Medlemsavtal tecknas mellan företag eller organisationer och Vasakronan Arena. För varje medlemsavtal finns ett eller flera avtalsombud som administrerar medlemsavtalet och tilldelar behörighet genom abonnemang till användare på Arena och arenakontor. Vid frågor om ditt abonnemang, behörigheten till ert arenakontor eller villkoren i ert medlemsavtal och arenakontorsavtal ber vi dig kontakta ditt avtalsombud.

Ingen fråga är för stor eller för liten!
Slå en signal till Madeleine så hjälper hon dig.

Madeleine Rudefors
Arenachef Madeleine Rudefors 073-999 87 98 madeleine.rudefors@vasakronan.se