Vasakronan rekryterar projektuthyrare i Göteborg

Niklas Simonsson blir projektuthyrare i Göteborg. Han kommer närmast från en tjänst som uthyrningsansvarig i Svenska hus i Göteborg AB där han även varit kontraktsansvarig för det kommersiella beståndet i Göteborg.

Vasakronan har under en rad år satsat stort på projektutveckling. Satsningen innebär att bolaget i dagsläget har en projektportfölj motsvarande drygt 9 mdkr varav 1,8 mdkr för närvarande investeras i Platinan i Göteborg. Sammantaget, inklusive Platinan, handlar det om 170 000 kvadratmeter byggrätt som ska utvecklas i Centralenområdet och totalt har Vasakronan i Göteborg en investeringsvolym på 3,2 mdkr i kommande projekt.

I takt med en växande projektverksamhet så har också bolagets projektorganisation utökats. Med rekryteringen av Niklas förstärks den ytterligare. Niklas uppdrag blir att ansvara för Vasakronans projektuthyrning i Göteborg med fokus på nyproduktion och kontor.

– Niklas gedigna erfarenhet av fastighetsbranschen och uthyrning gör att han har ett brett kontaktnät. Han är också van vid att jobba i långa uthyrningsprocesser. Hans person och erfarenhet blir ett bra tillskott till organisationen, säger Kristina Pettersson Post, chef region Göteborg.

Niklas börjar sin nya tjänst den 3 april.

Foto: Tomorrow AB

Klicka här för att läsa mer om Platinan.

Kristina Pettersson Post
Regionchef Kristina Pettersson Post 070-671 54 24 · 031-743 42 46 kristina.pettersson.post@vasakronan.se
Rebecca L Thorell
Projektledare kommunikation Rebecca L Thorell 072-222 15 09 · 08-566 205 09 rebecca.liljebladh-thorell@vasakronan.se