Fokus på kund och nya erbjudanden
Just nu ligger fokus på att träffa våra kunder fysiskt. Behovet att diskutera frågor som rör arbetssätt, kontoret och ibland nya förutsättningar är stort. Flera verksamheter går bra och har ett rekryterings- och expansionsbehov. Det är tydligt att många lärt sig jobba på ett annat sätt de senaste 18 månaderna och det finns mycket som är positivt och värt att behålla. Det hybrida arbetssättet håller på att utvecklas och i dialogen med våra kunder är det uppenbart att kontoret behövs. Många betonar värdet av att träffa sina kollegor. Samtidigt inser man att hybrida arbetssätt ställer nya krav på arbetskultur, ledarskap och på tekniken på kontoret. Insikten att man bör utforma kontoret annorlunda för att stötta ett flexibelt arbetssätt växer och även läget har blivit viktigare.
Tillgänglighet, ett brett utbud av service, handel och kultur, allt ska finnas inom räckhåll. Det här är inte några nya trender men pandemin har gett bränsle åt dem. Därför känns det väldigt bra att vi över åren har mejslat fram tydliga kunderbjudanden som vi fortsätter att utveckla och vässa. Från traditionella och skräddarsydda kontor till mer flexibla fullservice-koncept som Arena, vårt coworking-erbjudande. Vi har en fastighetsportfölj med starka lägen för både kontor,
butiker och annan service och fortsätter jobba aktivt för att skapa mer levande platser med ett mer varierat innehåll i våra områden och runt våra fastigheter. Vi är med andra ord väl positionerade.