Den 18 september gick Nordic Commercial Spaces & Communities event av stapeln i Helsingfors. NCSC representerar industrin för kommersiella utrymmen och samhällen på den nordiska marknaden. Varje år delar NSCS ut pris för branschens mest framgångsrika, innovativa och kreativa insatser i respektive nordiskt land vars vinnare sedan tävlar mot varandra i en nordisk final. Open Spot vann sin kategori i Stockholm i april, och tog nu även första plats på nordisk nivå.
Open Spot får utmärkelsen med en fin motivering:
”This year’s winner truly brings something new and experimental to the table. The innovation enriches its environment and brings fresh experiences to users and shoppers alike. It also creates opportunities for small and large brands to test consumer interest and adjust their concepts. It allows online operators to experiment in an offline environment. This invention enlivens and enriches the community. Its user interface and pricing principles are designed to be simple for the user. The accessibility achieved through network and platform thinking is versatile, offering a variety of opportunities for brand visibility and diverse experiences. It is also flexible, allowing for further expansions. This is an excellent and bold initiative, especially coming from a major real estate owner in the industry.”
Jesper Örtengren, affärsutvecklare handel på Vasakronan, kommenterar utmärkelsen:
– Det unika med Open Spot är att det erbjuder en möjlighet för varumärken att snabbt och smidigt etablera en närvaro i attraktiva butikslägen. Många aktörer som främst driver sin affär online tror att det är krångligt och svårt, men här finns ett alternativ som är utformat för att det ska vara enkelt att ta steget att testa fysisk retail. Det ger hyresgästerna frihet att experimentera och utvecklas i en dynamisk marknad.
Läs mer om Open Spot