Grundarna tillbaka på hemmaplan
Fredstan i centrala Göteborg är ett område som Vasakronan tillsammans med bland andra Hufvudstaden satt på kartan. Här finns gott om shopping, service och restauranger. I april är det premiär för na-kd:s pop up-butik som öppnar på Fredsgatan 12.
– Vi kommer från Göteborg så för oss var det naturligt att öppna här. Området har dessutom en bra mix av butiker och varumärken, säger Magnus Hjörne, medgrundare och Wholesale/Retail Director på na-kd.
Vill nå millennials
Na-kd startade 2015. Konceptet var trendigt mode och accessoarer som inte kostade skjortan. Satsningen var online, global och målgruppen kristallklar: millennials. Alltså personer födda sent 80-tal fram till i slutet av 90-talet.
-Millennials agerar och tänker annorlunda. De vill följa och dela innehåll på sociala medier, helst bilder och videos. De vill inte se retuscherade supermodeller utan följa influencers, riktiga människor som delar med sig av sin stil och sin vardag, säger Magnus Hjörne.
Na-kd skapade närvaro i sociala kanaler och knöt till sig influencers över hela världen. Idag har företaget mer än 1,9 miljoner följare. Över 90 procent av de som shoppar är yngre än 30 år, nästan 70 procent är under 25.