Grandpa satsar även på andra former av samarbeten.
– Som en liten butikskedja behöver vi det. Samarbeten stärker både vårt och andras varumärken. Ett exempel är att vi tillsammans med Alcro lanserat en egen färgkollektion. Den består av fyra kulörer döpta till de gatuadresser där Grandpas fysiska butiker ligger. Nu ska vi också ta fram en färg för Södra Förstadsgatan.
Verksamheten har växt stadigt, men säkert. Förra året ökade Grandpa omsättningen med 25 procent.
– Vi har kämpat otroligt hårt för att nå det resultatet. Det har absolut blivit tuffare. Vi måste hela tiden utveckla varumärket, marknadsföringen och vara tydliga med vad vi är och det vi står för.
Dessutom var man tidigt ute med en webbshop och att kombinera on-line med handel i fysiska butiker.
– I butiken kan kunderna beställa via dator eller padda. Vill de skickar vi hem varorna så att de slipper släpa. Det här innebär att vi kan erbjuda fler saker än det som syns i butiken och att vi inte behöver ha så stora lager.
Grandpa är flitiga på sociala medier, exempelvis Instagram och Facebook.
– Vi är väldigt stolta över våra butiker och lägger ut mycket bilder för att bjuda på inspiration. Ofta kommer folk in med mobilen i handen och letar efter något speciellt. Det är rätt sömlöst numera.