Beyond Us växer på Södertull

All inclusive när Beyond Us växer på Södertull

En mötesplats där kreatörer, koncept och varumärken är på tillfälligt besök. Beyond Us har snabbt blivit en favorit på Södertull i Malmö och nu satsar man på en stor uteservering för att ännu tydligare aktivera konceptet ända ut på gatan.

Beyond Us startade hösten 2019 med ambitionen att göra det enklare för varumärken att visa, sälja och marknadsföra sina produkter. I dag har Beyond Us utvecklats till en självklar mötesplats för malmöborna. Förutom butiksdelen erbjuder konceptet workspace, showroom, paketutlämning, kläduthyrning, träningsstudio, café & bar och olika events.

Konceptet beskriver grundarna Frida Roos och Petra Hodel som ”all inclusive”.

– Förra året hade vi 75 varumärken på besök hos oss. Allt från mindre aktörer som testar vingarna i fysisk butik för första gången, till större internationella varumärken som vill etablera sig i Sverige. Variationen gör Beyond Us till en plats i ständig förändring som alltid erbjuder besökaren något nytt.

Mötesplats för inspiration

Konceptet är tydligt: Beyond Us är skapat för att ständigt utvecklas och tänka nytt. Det är en plats dit besökare kommer för att låta sig inspireras. Och trots att pandemin har påverkat den fysiska platsen ser grundarna Frida och Petra ljust på framtiden.

– Vi vill slå på stora trumman och anordna fler kreativa events tillsammans med varumärken och bjuda in våra besökare att arbeta från vårt workspace för att sedan avrunda dagen med ett glas i baren eller med en av våra quizkvällar, säger Petra Hodel.

Beyond Us grundare, Frida Roos och Petra Hodel.

Uteservering, aktiverar ända ut på gatan

En del av konceptet Beyond Us var redan från början är ett café med bardel. Just den delen har visat sig bli en större del av verksamheten än vad Petra och Frida från början anade, och lagom till sommaren växer nu uteserveringen till att bli Malmös näst största.

– Vår uteservering ligger precis vid kanalen och nu gör vi den både större och mysigare. Vi ser också fram emot att ha flera live-framträdanden här under sommaren. Dessutom blir den permanent med vinterservering, säger Petra Hodel.

Ökat fokus workspace

Petra Hodel och Frida Roos tror att pandemin har påverkat synen på det traditionella kontoret. Därför planerar de nu att utöka och satsa än mer på den del som erbjuder workspace.

– Vi har märkt att efterfrågan på flexibla arbetsplatser är större i dag än när vi startade. Hos oss behöver man inte binda upp sig, utan kan i stället köpa ett klippkort eller dagspass till vårt workspace. Vi vill ge våra besökare möjlighet att betala för det som de faktiskt använder, säger Frida Roos och Petra Hodel fyller i:

– I dessa tider är det än viktigare att vara relevant och flexibel för att möta kundernas förväntningar och önskemål. Vårt koncept är detsamma sedan start, men vi ser att vissa delar kommer att få ta större plats, såsom vårt workspace. Och det är det som gör Beyond Us så kul.

Läs mer:

Beyond Us – En ny form av handel

Södertull – platsen för pionjärer