Vasakronan issues the world’s first green corporate bond

19 november 2013

Thanks to ambitious sustainability efforts, Vasakronan is today ready to issue the world’s first green corporate bond.

The capital market is being offered the opportunity to invest, via corporate bonds, in projects aimed at achieving both lower energy use and lower climate impact. The framework used in the selection of these green projects comes from Cicero, the Norwegian Center for International Climate and Environmental Research.  The bond, which amounts to SEK 1,3 billion, has been issued by SEB, which has developed the concept in cooperation with the World Bank. The bond also has the same terms and conditions as other bonds issued by Vasakronan.

The reason for issuing green bonds is to further diversify Vasakronan’s borrowings, which, over time, will result in lower borrowing costs.

”We’ve noticed an increased demand for green investments from the capital market and we want to respond to that. Vasakronan’s current energy use is already nearly 50 % lower than the industry average and since 2008, the company has had climate neutral operations. In addition to that, we are pursuing the very ambitious goal of obtaining environmental certification for our entire property portfolio,” says Christer Nerlich, CFO Vasakronan.

At present, Vasakronan invests SEK 4.8 billion in new construction and renovation projects, all of them with high environmental certification requirements. It is primarily investments in these projects that the green bonds will help finance. Christer Nerlich continues:

”We have already obtained business benefits from our sustainability efforts in the rental and transaction market and we’re pleased that this can now positively affect our financing options.”

For further information, please contact:

Fredrik Wirdenius
CEO Vasakronan
Ph no: +46 (0)70-553 80 62
E-mail: fredrik.wirdenius@vasakronan.se

Christer Nerlich
CFO Vasakronan
Ph no: +46 (0)70-968 15 40
E-mail: christer.nerlich@vasakronan.se

Rådgivning – att hitta din nya lokal

180 000 människor rör sig i våra kontor varje dag och ett antal miljoner i våra snart 800 butiker. Varje dag hittar ett par företag en ny kontors- eller butikslösning någonstans i våra fastigheter. För de flesta av dessa företag är det en ovanlig händelse, för oss är det vår vardag. Ställ tusen frågor, landa i ett svar – vi hjälper dig!

De här servicetjänsterna erbjuder vi

För att det dagliga arbetet ska fungera så enkelt som möjligt finns det många olika servicetjänster som kan underlätta. Här har vi samlat några av de vanligaste tjänsterna för dig som butiks- eller kontorshyresgäst. Vissa kan vi erbjuda, andra kan ni beställa via våra serviceleverantörer.

Startklart

Det är mycket som går fort nu. Det gör att lokalbehoven kan förändras snabbt och flexibilitet blir ett nyckelord. Det ser vi dagligen hos våra hyresgäster. Lösningen tycker vi är enkel, men smart. Hyr ett kontor som redan är färdigt, eller en popup-butik för en tillfällig kampanj.

In- & utflytt

Nu har du bestämt dig för ditt kontor. Då börjar det närma sig inflyttning. För att det ska gå så smidigt som möjligt för ert företag att fortsätta er verksamhet som vanligt har vi på Vasakronan tagit fram antal tjänster som hjälper dig att flytta in och komma på plats.