Ytterligare två restaurangkoncept till Göteborg

2014-01-10

Vasakronan tecknar avtal med ytterligare två restaurangkoncept i Göteborg. Det är Wayne’s Coffee och Salads and Smoothies som under våren 2014 etablerar sig i city.

Wayne’s Coffee är Skandinaviens största cafékedja. Det första caféet öppnade man i Stockholm 1994. Sedan dess har Wayne’s öppnat ytterligare cirka 150 caféer i sex länder. Nu är det äntligen dags även för Göteborgarna att få möjlighet att njuta av en stunds avkoppling i den klassiska cafémiljön signerad Wayne’s Coffee. Caféet blir Wayne’s första i egen lokal och kommer att ligga i hörnet av Östra Hamngatan/Köpmansgatan. Avtalet omfattar 300 kvadratmeter.

Salads and Smoothies är skåningen som vann Arlas Guldko 2012 i kategorin Bästa Snabbmål. Mättande sallader och energifyllda smoothies ligger till grund för det vinnande konceptet som benämndes av Arlas jury som ”ett av de bästa exemplen på framtidens snabbmat”. Salads and Smoothies får adressen Vallgatan 14.

– Vi har på kort tid tecknat tre hyresavtal med tre nya aktörer i café- och restaurangbranschen. Först Vapiano och nu Wayne’s Coffe och Salads and Smoothies. Det visar det vi upplever – att efterfrågan på bra lokaler i centrala Göteborg är stor i det här kundsegmentet, säger Jesper Örtengren, affärsutvecklingschef handel, Vasakronan.

Jesper Örtengren
Affärsutvecklingschef handel
E-post: jesper.ortengren@vasakronan.se

Projektledare kommunikation