Woki etablerar sin första restaurang i Göteborg

2017-06-07

Vasakronan har tecknat avtal med den nystartade asiatiska restaurangkedjan Woki om en restaurang i Nordstan med entré från Norra Hamngatan 22, Brunnsparken.

Woki är ett nystartat asiatiskt restaurangkoncept med målsättningen att bygga en rikstäckande, helägd restaurangkedja inom ”Fast Asian Food”. Restaurangen i Göteborg blir den första. På 260 kvm planerar man för 75-80 sittplatser och med öppettider 12 timmar om dagen sju dagar i veckan. Hit ska hungriga människor på språng kunna söka sig för att få god asiatisk mat med bra näringsinnehåll gjord på schyssta och utvalda råvaror. Det ska gå undan men är inte snabbmat, snarare mat som lagas snabbt.

Miljön och atmosfären blir en blandning av skandinaviskt-asiatisk och ska kännas välkomnande, nyskapande och personlig. Menyn kommer att vara fokuserad men ändå förse besökaren med ett brett urval av både välkända och unika rätter.

– Woki är ett väldigt spännande koncept. Marknaden för snabbmat är stor och växer varje år men utbudet av högkvalitativ asiatisk mat är fragmenterat. Woki blir ett bra komplement till det övriga utbudet i staden och bidrar också på ett utmärkt sätt till att levandegöra området även kvällstid, säger Kristina Pettersson Post, chef region Göteborg.

Med fokus på storstäder siktar Woki på ytterligare två etableringar under 2017. Restaurangen i Göteborg öppnar i slutet av 2017.

Bakom konceptet står ett namnkunnigt team bestående av grundarna Johan Röhss, Paula Röhss och Catherine Sahlgren samt den operative chefen Marcus Lehtonen. Samtliga med lång och relevant erfarenhet från fast food, kedjeföretag, detaljhandel och investeringsverksamhet.

Kristina Pettersson Post
Chef region Göteborg