Vasakronan säljer i Stockholm för 925 mkr

2016-02-29

Det är tomträtten Neapel 3, i Värtahamnen, som säljs för ett underliggande fastighetsvärde om 925 mkr. Köpare är Niam.

Fastigheten är belägen i Värtahamnen utmed Hangövägen invid hamnbassängen. Byggnaden är uppförd i två etapper i slutet av 80-talet där den första etappen utgörs främst av hotell och kontor och den andra av kontor.

Fastigheten omfattar totalt 47 000 kvm och rymmer blandad verksamhet. Scandic hyr hotellet och bland kontorshyresgästerna finns bland andra Rekryteringsmyndigheten, Inspira och Easypark.

Niam tillträder fastigheten den 20 april.

Fredrik Wirdenius
Vd  Vasakronan
E-post: fredrik.wirdenius@vasakronan.se

Rebecca Liljebladh Thorell