Vasakronan säljer i Malmö för 88 mkr

2012-06-15

Det är fastigheten Ellenbogen 38 på Baltzarsgatan 23 i centrala Malmö som säljs för ett underliggande fastighetsvärde om 88 mkr. Köpare är Diligentia som tillträder fastigheten den 15 juni.

Fastigheten uppfördes 1969 och har främst fungerat som läkarhus. För många är byggnaden därför mer känd som ”Läkarhuset Ellenbogen”. Fastigheten omfattar drygt 5 000 kvadratmeter uthyrningsbar area och rymmer främst vårdlokaler men även viss kontors- och förrådsyta.

Fastigheten är fullt uthyrd till Praktikertjänst och Medicinsk Röntgen. Under åren 2009 och 2011 har investeringar gjorts i form av hissar, styrsystem och ombyggnation av lokaler.

Fredrik Wirdenius, vd Vasakronan, kommenterar:

-Att köpa och sälja fastigheter är en naturlig del i vår verksamhet och ett sätt att förädla beståndet. Diligentia har kommit med ett bud på Ellenbogen 38 som vi tycker är bra. Därför väljer vi att sälja.

Fredrik Wirdenius
Vd Vasakronan
Tel: 070 – 553 80 62
E-post: fredrik.wirdenius@vasakronan.se