Vasakronan lanserar mobilapp för kunderna

2012-02-13

Med appen Hyresgästinfo kan Vasakronans hyresgäster enkelt komma i kontakt med kundtjänst och sina kontaktpersoner på Vasakronan, skapa ärenden och felanmäla direkt i mobilen. De kan också ta del av nyheter och annan praktisk information om fastigheten där de hyr sin lokal.

Hyresgästinfo är en lättanvänd ”nytto-app” som riktar sig till kontors- och butikshyresgästerna i Vasakronans fastigheter. Appen är gratis och finns för både Iphone och Android-mobiler.

– Vi vill erbjuda våra hyresgäster god service och bra information, såväl i det fysiska mötet i vardagen som digitalt. Därför skapade vi tidigare Hyresgästinfo på webben. Den informationen har vi nu kunnat paketera till en praktisk app, som på ett smart sätt också drar nytta av mobilens kontaktmöjligheter, kommenterar Peter Östman, kommunikationschef på Vasakronan.

Appen har utvecklats i samarbete med Vasakronans webbyrå Britny och Frontcell.

Peter Östman
E-post: peter.ostman@vasakronan.se
Marcus Ehrenfried
Ansvarig digitala medier