Vasakronan hyr ut till Rabalder och Zócalo på Regeringsgatan

2013-06-10

Under våren etablerar sig två nya hyresgäster i Vasakronans shoppingkvarter på Regeringsgatan/Hamngatan i Stockholm. På Regeringsgatan 26 har Rabalder öppnat sin andra citybutik och på nummer 20 presenterar Zócalo ett hälsosamt mexikanskt restaurangkoncept.

– Längs Regeringsgatan satsar vi på nischaktörer med kvalitet för ett större utbud i kvarteret, säger Anna Nyberg, affärsområdeschef Vasakronan. Här blandar vi detaljhandel med spännande restaurangkoncept vilket både Rabalder och Zócalo är utmärkta exempel på.

Rabalder, som öppnade i april, är ett svenskt varumärke för tjejer i alla åldrar som uppskattar sköna kläder med hög kvalitet och många kombinationsmöjligheter. Rabalders kläder säljs bara i deras egna butiker eller i webbshopen.

– Vi har länge letat efter en lämplig citylokal, säger Jan Bergerud, vd på Rabalder. Vi söker inte gallerialägen utan ser Regeringsgatan som ett perfekt läge med bra flöden. Dessutom uppskattar vi att ha en seriös fastighetsvärd för ett långsiktigt samarbete.

Restaurang Zócalo, som öppnar mitten av juni, serverar mexikansk mat med inspiration från gatumaten i Mission District i San Francisco, där många mexikaner bor. Zócalo serverar fräsch mat som väl kompletterar övriga restaurangaktörer i kvarteret.

Vår meny är i sann kalifornisk anda fylld med nyttiga råvaror och utgör ett bra val för den som söker hälsosam och prisvärd mat, säger Einar Örn Einarsson, vd på Zócalo. Vi ser fram emot att öppna vår sjätte restaurang på Regeringsgatan.

Anna Nyberg
Affärsområdeschef
Mobil: 0709-681608
E-post: anna.nyberg@vasakronan.se