Vasakronan hyr ut 7 000 kvm i Kista Entré

2016-08-22

Med byggår 2002 är Kista Entré en av områdets mest moderna fastigheter. Den ligger centralt, granne med Kista Science Tower och utgör porten till det som kallas Kista Science City – ett av världens ledande IT-kluster. I området finns cirka 1 400 företag med aktörer som bland annat Ericsson, Microsoft, IBM och Samsung. Nu hyr även Nordea 7 000 kvm fördelat på fyra plan.

– Kista Entré erbjuder moderna lokaler med hög flexibilitet vilket vi upplever tilltalar alla intressenter vi har kontakt med. Med omedelbar närhet till både tunnelbana, pendeltåg, E4 och E18 är området ett attraktivt alternativ till Stockholms city, säger Ronald Bäckrud, chef region Stockholm.

Tillträde sker den 1 september. Med förhyrningen når Vasakronans bestånd i området en uthyrningsgrad om 89 procent.

Ronald Bäckrud
Chef region Stockholm
E-post: ronald.backrud@vasakronan.se

Projektledare kommunikation