Vasakronan hyr ut 5 300 kvm i Lund

2016-08-23

Det är Schneider Electric som hyr i Mobile Heights Center, MHC.

MHC omfattar drygt 20 000 kvm och är beläget i Brunnshög i norra Lund, ett område med lång tradition av mobilutveckling. MHC är ett kluster för spjutspetsföretag inom teknik och invigdes i oktober 2014. I dagsläget finns här bolag som bland annat testlabbet Tech Mahindra, konsultbolaget Sigma Connectivity, molninstitutet Mapci, Anoto, Precise Biometrics m.fl.

I lokalerna finns även MHC Workspace, en möblerad företagskuvös med plats för nystartade företag, samt MHC Meetings med konferensmöjligheter för upp till 150 personer.

– MHC har på kort tid vuxit till att bli ett välkänt begrepp och ett attraktivt lokaliseringsalternativ bland bolag i teknikbranschen. Kompetensen och samarbetsmöjligheterna finns helt klart i området och att Schneider nu väljer att omlokalisera från Malmö till Lund är ett uttryck för detta, säger Anders Kjellin, chef region Öresund.

Schneider Electric tillträder i februari 2017 och lämnar samtidigt sitt nuvarande kontor i Malmö.

Med förhyrningen är uthyrningsgraden i MHC 80 procent.

Anders Kjellin
Chef region Öresund
Tel: 070- 575 75 83
E-post: anders.kjellin@vasakronan.se