Vasakronan hyr ut 1 600 kvadratmeter till JM i Uppsala

2021-06-15

Bostadsutvecklaren JM hyr delar av de lokaler i kvarteret Sleipner som Ramboll lämnar i samband med flytten till Vasakronans fastighet Magasin X vid Resecentrum.

I centrala Uppsala i korsningen Kungsgatan/Dragarbrunnsgatan ligger kvarteret Sleipner. Fastigheten omfattar knappt 10 000 kvadratmeter kontor och är strategiskt belägen i omedelbar närhet till både city och Resecentrum, samt till Vasakronans pågående utvecklingsprojekt Magasin X och bolagets kommande stadsutvecklingsprojekt kvarteret Hugin.

I Kvarteret Hugin planerar Vasakronan att utveckla en attraktiv, hållbar plats som kopplar samman centrala Uppsala med Kungsängen. I kvarteret planeras för moderna och innovativa kontor, bostäder och handel, samtidigt som ett nytt parkstråk skapas från Hamnplan till Resecentrum.

– Uppsala är en attraktiv stad att verka och bo i och växer i snabb takt. Tillsammans med kommunen jobbar vi med både kvarteret Hugin och det blivande parkstråket för att bidra till utvecklingen. Vi är såklart jätteglada för att JM väljer att flytta till oss och det område som är på väg att bli ett av de mest attraktiva lägena i staden, säger Bo de Besche, regionchef Uppsala.

Bo de Besche
Regionchef Uppsala
E-post: bo.debesche@vasakronan.se

Dokument och länkar