Vasakronan breddar kontorsutbudet med ”Smart & klart”

2014-11-20

Vasakronan lanserar Smart & klart, ett nytt koncept som vänder sig till företag som söker ett nyckelfärdigt kontor med snabb inflyttning. Smart & klart är ett komplement till Vasakronans befintliga utbud av kontorslokaler, kontorshotell och nybyggda kontor i projektfastigheter.

Allt fler företag ser att man kan använda lokalen som ett verktyg för att utveckla sin verksamhet men många har inte möjlighet att avsätta tid för att skapa det optimala kontoret. Samtidigt ändrar sig deras verksamhet kontinuerligt och därmed behovet av lokaler.

– Vi märker att behovet av enkelhet och besvärsfrihet bland våra kunder ökar, säger Per Thiberg, chef för fastighetsutveckling & uthyrning i Stockholm. Många företag behöver ett bra kontor omgående och därför har vi tagit fram konceptet Smart och klart.

I ett Smart & klart-kontor kan hyresgästen i princip flytta in samma dag som avtal tecknas. Det som behövs finns på plats, från möbler och annan inredning till AV-utrustning.

– Den som är intresserad av att hyra Smart & klart har dessutom möjlighet att provjobba i lokalen innan, säger Per Thiberg.

Vasakronans första Smart & klart-kontor är 226 kvm stort och ligger på våning 14 i första hötorgshuset på Sveavägen 17 i Stockholm. Här finns kök, mötesrum, en tyst zon om man behöver arbeta koncentrerat och gästplatser för besökare.

Vasakronan planerar att skapa minst tio Smart & klart-kontor. Nummer två lanseras i början av 2015.

Per Thiberg
Chef fastighetsutveckling och uthyrning
Tel: 070–211 91 92
E-post: per.thiberg@vasakronan.se