Vapiano öppnar restaurang i Skrapan

2012-10-01

Vasakronan har tecknat avtal med Vapiano som i februari/mars 2013 öppnar en ny restaurang i galleria Skrapan på Götgatan i Stockholm. Uthyrningen omfattar 900 kvm och innebär att Söderborna nu får nära till vällagade pastarätter enligt Vapianos välkända koncept.

Galleria Skrapan ligger mitt på Söder och rymmer sedan tidigare ett 30-tal butiker, fik, restauranger, övrig service och ett Friskis & Svettis-gym.

– Vi är glada att välkomna Vapiano till Skrapan på Söder, säger Gunilla Uhrus, affärsutvecklare Handel på Vasakronan. Det är ett tilltalande koncept som ytterligare stärker Skrapan som en plats för spännande matupplevelser.

För Vapiano är Skrapan ett naturligt val i och med det centrala Söderläget och den breda målgrupp man får tillgång till där, alltifrån ungdomar till barnfamiljer och after work-gäng. Från och med nästa år slipper Södertrogna boende och besökare lämna området för att ta del av Vapianos populära meny och miljö. Restaurangen i Skrapan blir Vapianos fjärde i Stockholm.

– I Skrapan har vi äntligen funnit ett perfekt läge för att öppna en restaurang på Söder, säger Christian Lagerlöf, Vapiano. Här är vi tillgängliga för alla besökare, både den som kommer spontant och den som har planerat sitt besök. Våra restauranger är öppna 364 av 365 dagar om året.

Vapiano Skrapan kommer att få en uppdaterad design, den första i Stockholm. Mycket kommer dock att vara bekant för den vana besökaren. Vapiano-restaurang nr 100,som öppnade i Wien 2012, var först med den nya designen. Uppdateringen av inredningen kommer ur den ursprungliga designidén och återspeglar varumärkets principer: kärleken till mat, färskhet och hemlagat. Färska örter, gröna vertikala växtväggar och lådor med färska grönsaker visualiserar Vapianos vision om färsk mat med snabb, personlig tillagning.

Gunilla Uhrus
Affärsutvecklare handel
Tel: 070 – 968 16 45
E-post: gunilla.uhrus@vasakronan.se