Tapasrestaurangen Pinchos etablerar sig i Lund

2017-06-01

Pinchos hyr 550 kvm i fastigheten Galten på Mårtenstorget i centrala Lund.

Ingen gillar allt, men alla gillar något. Det är utgångspunkten för tapaskedjan Pinchos koncept som från sommaren kommer att finnas tillgängligt för alla som söker sig till Lunds centrala delar.

Konceptet grundades 2012 i Göteborg och utmärker sig genom att vara världens första och enda restaurang där samtliga beställningar sker via en app. I appen sköter gästen sin bordsbokning, betalning och där hittar man även allt från spanska quesadillas till asiatiska dumplings, ungersk plankstek och fransk crème brûlée.

Samtliga rätter serveras i tapasformat och målet är enkelt – att kunna erbjuda alla något oavsett tycke, smak, livsstil och storlek på plånbok. Restaurangen på Mårtenstorget kommer till en början att hålla öppet för middagsgäster med en ambition att öppna även för lunch.

– Pinchos är ett restaurangkoncept som inte funnits i staden tidigare vilket jag är övertygad om att Lundaborna kommer att uppskatta. Där kommer att finnas något för alla, oavsett om man vill äta lunch eller middag, säger Anna Stenkil, regionchef Öresund.

Anna Stenkil
Chef region Öresund
E-post: anna.stenkil@vasakronan.se

Rebecca Liljebladh Thorell