Under våren öppnar det internationella varumärket Superdry sin första fristående butik i Göteborg. Butiken omfattar 1 400 kvadratmeter med adressen Kompassen, ett av stadens bästa shoppinglägen.

Superdry är klädmärket som blandar amerikansk vintagestil med japansk grafik och brittisk design. Företaget har 139 fristående butiker i Storbritannien och övriga Europa samt 208 franchise-butiker. Nu etablerar man sig även i Göteborg och Kristina Pettersson Post, chef region Göteborg är nöjd med etableringen:

– Superdry är ett spännande koncept som verkligen kommer att bidra till stråket. Det blir det andra internationella varumärket efter Sephora som på kort tid etablerar sig i närområdet och då väljer Kompassen.

Sedan 2011 har Vasakronan jobbat för att utveckla handeln i Göteborg. Både Arkaden och kvarteret Perukmakaren har renoverats och nu ligger fokus alltså på Kompassen.

– Målsättningen är att skapa en stark handelsplats av befintliga och nya varumärken och vi är på god väg. Intresset för lokalerna i kvartetet är väldigt stort – det känns så klart roligt, avslutar Kristina Pettersson Post.

Kompassen_webbDen nya handelsplatsen omfattar närmare 8 000 kvadratmeter handel och beräknas stå klar 2016.

Kristina Pettersson Post
Chef region Göteborg
E-post: kristina.pettersson.post@vasakronan.se

Projektledare, Kommunikation

Se alla våra lediga lokaler och kontor i Göteborg.