Starbucks öppnar flaggskepp på Hamngatan i Stockholm

2014-12-09

Med drygt 100 sittplatser och 300 kvadratmeter blir butiken den största i Sverige. Butiken öppnar under våren 2015 och blir kedjans tredje premiumbutik.

Butiken kommer att ligga i hörnet av Hamngatan/Regeringsgatan och får entré från båda gatorna. Det blir Starbucks tredje butik i Stockholm och den nionde i Sverige.

– Kvarteret Hamngatan/Regeringsgatan är ett av Stockholms mest dynamiska handelsstråk, säger Ronald Bäckrud, chef region Stockholm. Etableringen av Starbucks bidrar på ett riktigt schysst sätt och lyfter stråket ytterligare en nivå.

Öppning sker under våren 2015.

Ronald Bäckrud
Chef region Stockholm
E-post: ronald.backrud@vasakronan.se

Rebecca Liljebladh Thorell