Slettvoll etablerar sig hos Vasakronan i Stockholm

2015-03-13

Vasakronan har tecknat kontrakt med det norska inrednings- och möbelkonceptet Slettvoll. Företaget hyr cirka 500 kvadratmeter butikslokal i gatuplan och adressen blir Regeringsgatan 12 vid Jakobs torg.

Slettvoll grundades 1951 av familjen Slettvoll som idag driver ett tjugotal butiker i Sverige och Norge. I Stockholm har man sedan tidigare en mindre butik på Regeringsgatan 65 vilken nu ersätts av butiken på Regeringsgatan 12.

– Vi har jobbat oerhört medvetet för att få till en bra hyresgästmix i kvarteret Hamngatan/Regeringsgatan. Slettvoll står för tidlös elegans och kvalitet och kompletterar det befintliga butiksutbudet på ett utmärkt sätt, säger Ronald Bäckrud, chef region Stockholm.

Med förhyrningen till Slettvoll lägger Vasakronan en av de sista pusselbitarna i kvarteret Hamngatan/Regeringsgatan.

Slettvoll öppnar i september 2015.

Ronald Bäckrud
Chef region Stockholm
E-post: ronald.backrud@vasakronan.se

Projektledare kommunikation