I slutet av april öppnar danska modemärket Samsøe & Samsøe sin första stockholmsbutik i Vasakronans lokal på Stureplan 13. Den nya butiken rymmer varumärkets kollektioner för både dam och herr.

Samsøe & Samsøe är ett ledande varumärke som kännetecknas av modern och ledig skandinavisk design. Den nya stockholmsbutiken kommer att erbjuda ett fullständigt sortiment av kläder, skor och accessoarer för både dam och herr. I hemlandet Danmark är man sedan länge en etablerad aktör med ett flertal egna butiker samt många återförsäljare.

– Det är väldigt roligt att Samsøe & Samsøe har valt att öppna sin butik hos Vasakronan i ett absolut toppläge vid Stureplan, säger Frida Lampel, chef Handel Stockholm. Samsøe & Samsøe är med sin höga modeprofil ett perfekt tillskott i kvarteret.

Samsøes & Samsøes konceptbutik på Stureplan 13 är deras första i Stockholm och här presenteras i slutet av april hela vår- och sommarkollektionen. Utöver stockholmsbutiken öppnade företaget nyligen en butik i Lund (Nova Lund) samt har även en butik i Malmö.

– Vi har väntat på det perfekta butiksläget i Stockholm och nu har vi hittat det hos Vasakronan på Stureplan 13, säger Josef Lutzen, Sales Director, Samsøe & Samsøe. Här skapar vi en butik för en målgrupp som visat stort intresse för oss så länge som vi funnits på den svenska marknaden. Butiken stärker vårt varumärke och ger möjlighet att visa upp hela vår profil.

Frida Lampel
Chef handel Stockholm