I mitten av april öppnar ett nytt, spännande restaurangkoncept i Vasakronans fastighet Stuten på Kungsgatan 25.

Nio restauranger samt ett kafé och ett bageri öppnar gemensam mathall där besökare kan handla frukost, lunch och middag alla dagar i veckan. Bra mat från tidig morgon till kväll, helt enkelt. Det 700 kvm stora matpalatset får namnet ”K25” efter sitt läge på Kungsgatan.

Initiativtagare är Richard Constantinou, ägare till Panini Internazionale, som fått med sig flera namnkunniga kollegor i branschen. Bland dessa märks exempelvis Melker Andersson (Vigårda). Andra hyresgäster är Fabrique (bageri) , Zocalo (mexikanskt), Halv grek plus turk, YOI, Hattori Sushi Devil, Beijing 8 (dumplings), Republica, Kura och Combo.

Stockholms stad har åtagit sig att fräscha upp utemiljön på denna lite slitna del av Kungsgatan, vilket möjliggör en uteservering till sommaren.

K25 får en modern, rå betonginredning som mjukas upp av trädetaljer och möbler i trä. I bakre delen av lokalen reser sig en läktare för den som diskret vill spana på andra lunchätare.

Visionsbilder: Panini Internazionale/Reactor Foodservice AB

Ronald Bäckrud