Mattias Svensson ny affärsområdeschef på Vasakronan

2019-11-19

Vasakronan har anställt Mattias Svensson som affärsområdeschef kontor i region Malmö.

Mattias har en gedigen fastighetsbakgrund och har jobbat både med förvaltning, projekt- och affärsutveckling hos bolag som Wihlborgs, Profi och Newsec. Mattias kommer närmast från en tjänst som affärsområdeschef för kommersiella lokaler inom MKB.

Som affärsområdeschef kontor får Mattias ansvaret för att leda och utveckla Vasakronans affär inom segmentet kontor i Malmö.

Mattias tillträder sin nya tjänst den 4 februari 2020 och efterträder då Ivana Stankovic som nyligen tillträdde tjänsten som regionchef hos Svenska Hus.

Anna Stenkil
Chef region Öresund
E-post: anna.stenkil@vasakronan.se

Projektledare Kommunikation