Martin Sandgärde och Jesper Swedenborg i nya roller

2022-11-24

Vasakronan gör två internrekryteringar. Det är Martin Sandgärde som tillträder som Affärschef Stockholm city och Jesper Swedenborg som går in i rollen som Affärschef Stockholm Nord.

Tidigare i höstas kommunicerade Vasakronan en organisationsförändring. Förändringen genomfördes med målet att skapa ännu bättre förutsättningar för bolaget att långsiktigt ta vara på nya affärs- och utvecklingsmöjligheter. Konkret innebär det en samordning av resurser och kompetenser inom tre områden; Teknik, Kund och marknad samt Investeringar och projekt.

I samband med förändringen tillträdde Anna Nordin rollen som Chef Stockholm. Nu är det klart att det blir Martin Sandgärde som efterträder Anna i rollen som Affärschef Stockholm city. Martin kommer närmast från en roll som Affärschef Stockholm nord. Den rollen tar nu Jesper Swedenborg. Jesper lämnar därmed sin roll som Uthyrningschef i Stockholm.

Jesper har en bakgrund som civilekonom och Martin som civilingenjör. Båda två har ett långt förflutet med olika roller i bolaget.

Martin inledde sin karriär på Vasakronan 2010 och då som Biträdande fastighetschef. Han har sedan dess jobbat både som Fastighetschef, Affärsutvecklare handel och därefter i rollen som Chef handel Stockholm innan han blev Affärschef Stockholm nord.

Jesper började i bolaget 2005 och hade då en roll som Uthyrare innan han gick vidare till en roll som Fastighetschef. Sedan 2012 har han haft rollen som Uthyrningschef i Stockholm.

Martin och Jesper tillträder sina nya roller den 1 december och ingår i ledningsgruppen för Stockholm.

• Jag är väldigt glad över att både Martin och Jesper har tackat ja till nya utmaningar. De har gedigen kunskap om bolaget, är drivande i vår affär och kommer med sina olika erfarenheter att vara en fortsatt tillgång i ledningsgruppen för Stockholm, säger Anna Nordin, Chef Stockholm.

I samband med att Jesper går in i en ny roll påbörjas rekryteringen av en ny uthyrningschef i Stockholm.

Anna Nordin
Chef Stockholm
E-post: anna.nordin@vasakronan.se

Rebecca Liljebladh Thorell