Johanna Skogestig till Vasakronan

2014-11-10

Johanna Skogestig blir chef för Fastighetsinvesteringar och kommer att ansvara för Vasakronans analys och transaktionsverksamhet.

Johanna kommer närmast från Areim där hon varit CIO. Innan dess jobbade hon på Sveafastigheter i en motsvarande roll och före det har hon även varit chef för Fastighetsinvesteringar på dåvarande AP Fastigheter.

– Johanna har gedigen erfarenhet av transaktionsverksamhet och  har i sina tidigare roller framgångsrikt utvecklat både människor och affärer. Hon kommer också att bli ett mycket värdefullt tillskott i Vasakronans ledningsgrupp, säger Fredrik Wirdenius, vd på Vasakronan.

Fredrik Wirdenius
Vd  Vasakronan
E-post: fredrik.wirdenius@vasakronan.se

Rebecca Liljebladh Thorell