Jan-Erik Hellman ny regionchef i Uppsala

2016-11-29

Jan-Erik Hellman, som idag är fastighetsutvecklare i Stockholm, blir ny regionchef i Uppsala. Jonas Bjuggren, som idag är regionchef, går till Akademiska hus som chef för deras fastighetsverksamhet.

Jan-Erik Hellman ny regionchef i UppsalaJan-Erik har tidigare varit affärsområdeschef i Uppsala och har en gedigen erfarenhet av marknaden. Under en kortare tid har han varit fastighetsutvecklare i Stockholm. Innan han kom till Vasakronan arbetade han på JLL och ICA Fastigheter.

– Jan-Eriks kompetens och erfarenhet passar perfekt för den utveckling vi ser i Uppsala och han kommer att vara en stor tillgång i vår ledningsgrupp, säger Fredrik Wirdenius, vd Vasakronan.

Jan-Erik Hellman tillträder den 1 januari 2017.

Fredrik Wirdenius
Vd  Vasakronan
E-post:  fredrik.wirdenius@vasakronan.se

Rebecca Liljebladh Thorell