Ilse Jacobsen öppnar konceptbutik hos Vasakronan i Stockholm

Vasakronan hyr ut en 122 kvm stor butikslokal i city till danska livsstilsvarumärket Ilse Jacobsen som på adressen Norrlandsgatan 22 öppnar sin första konceptbutik i Stockholm. Den 22 augusti slår butiken upp dörrarna till sin färgstarka värld av kläder, skor och klassiska gummistövlar.

– Vi är glada att kunna erbjuda en attraktiv lokal för Ilse Jacobsens första konceptbutik i Stockholm, säger Anna Nyberg, affärsområdeschef Vasakronan. Ilse Jacobsen är en välkänd kvalitetsaktör som bidrar oerhört väl till den butiksmix vi vill skapa i kvarteret.

Vasakronan är störst på cityhandel i Sverige och tar stort ansvar för att driva utvecklingen av lägen, shoppinggator och stråk. Vi arbetar långsiktigt för att skapa ett intressant och spännande handelsutbud i våra fastigheter. I kvarteren runt Biblioteksgatan erbjuder vi framförallt lokaler för koncept som kompletterar de nordiska kvalitetsdesigners som redan etablerat sig här.

Danska designern Ilse Jacobsen grundade sitt företag1993 och firar därmed 20-årsjubileum i år. Butiken på Norrlandsgatan 22, som öppnar den 22 augusti, är företagets 20:e konceptbutik och den allra första i Stockholm.

Ilse Jacobsen är ett internationellt växande varumärke med konceptbutiker i många länder. Märket kännetecknas av färgstarka kläd- och skokollektioner med klassiska gummistövlar som några av storsäljarna.

Anna Nyberg
Affärsområdeschef City