• Handel

Tre snabba med Bunchery

Vi ställde tre snabba frågor till Linda Westerberg, vd på Bunchery, om deras butik och att vara en färgklick mitt i det livliga flödet i Nordstan.

Hur skulle ni beskriva Nordstan?

– Nordstan är en levande knutpunkt med ständig rörelse. Här möts människor från alla håll – många är på språng, vilket skapar en dynamik vi gillar. Det är en plats med energi, variation och puls – något som passar vårt koncept perfekt. För oss innebär det att vi får vara en liten färgklick mitt i flödet, Linda Westerberg, vd på Bunchery.

Vilka är fördelarna för ert företag att ligga just här?

– Det här har länge varit ett drömläge för oss. Vi letar efter det vi kallar ett ”bankomat-läge”, där kunden enkelt hittar oss och känner sig trygg med att vi har öppet vissa tider. Läget i en inomhusgalleria innebär att vi har ett naturligt flöde av besökare året om och att vi är tillgängliga för våra kunder. Nordstan tillåter korta men kvalitativa möten – ofta är ett besök under två minuter, men det räcker för att få ett fint kundmöte.

Vad bidrar ni med till Nordstan?

– Vi vill ge plats för kreativitet och bidra med en “må-bra-faktor” i Nordstan. Genom att bara sälja buntar och inte färdiga buketter, uppmuntrar vi kunden att själv skapa – det sänker tröskeln för kreativitet. Våra färger, dofter och säsongsvariationer tillför något levande i miljön, en påminnelse om förändring och förnyelse. Vi ser att många går härifrån lite gladare än när de kom.

– Vi uppskattar den dynamiska relationen vi har med Vasakronan som hyresvärd. De är lyhörda, engagerade och tydliga i sin vision. Under pandemin märktes det särskilt tydligt hur de värnar om sina hyresgäster. Det finns en tydlig riktning och en ambition att forma stråket långsiktigt – med hållbarhet, tillgänglighet och plats för nya idéer.