Cityhandelsnytt – ett nyhetsbrev om handel i city

Shoppingstråk Uppsala

För en retailer har möjligheterna aldrig varit större. Samtidigt är konkurrensen tuffare än någonsin.

Cityhandeln skapar vardagsrum i staden

Vad är det som får en stads citykärna att kännas inbjudande? Ett ställe som du vill gå till? Shoppa. Träffa vänner och äta en bit mat. Ofta är det mixen som avgör. Bra shopping. En restaurang som passar din plånbok. Sjysta platser där du kan hänga medan du väntar på dina kompisar eller nästa buss hem.

På Vasakronan tror vi på levande citykärnor. Och vi tror att en viktig del för att skapa det, är bra handel. Vi följer utvecklingen inom handel och vi pratar med dem som också brinner för det här.

Med ett stort sammanhängande ägande i citykärnan har vi möjlighet att ta helhetsgrepp i utvecklingen. Vi brinner för att utveckla handeln och driver gärna utvecklingen av lägen, shoppinggator och stråk.

Jesper Örtengren

Vi behöver fler mötesplatser, nya företeelser, arenor för upplevelser, serviceverksamheter och matställen som är öppna många timmar om dygnet. Då kan våra städer bli livfulla och vibrerande organismer.

Jesper Örtengren, affärsutvecklingschef för handel på Vasakronan, berättar om sin syn på hur dagens citykärnor ska bli framtidens stadsvardagsrum.

Här kommer du till Cityhandelsnytt artikelarkiv. Kontakta Anna Ovesdotter om du vill prenumerera!

Anna Ovesdotter
Projektledare kommunikation Anna Ovesdotter 073-360 16 51 · 08-566 205 21 anna.ovesdotter@vasakronan.se